Jeugd voor Jeugd VV Ruurlo, groot succes!

De afgelopen 2 seizoenen is de VV Ruurlo gestart met de inzet van oudere jeugd in het begeleiden van voetbalactiviteiten bij de jongere jeugd.
Er is sprake van een groot succes! Elke week zijn er jeugdleden in de leeftijdscategorie 13 t/m 16 jaar (B en C) op verschillende fronten actief ten behoeve van jongere talenten in de leeftijd van 6 t/m 10 jaar (E en F).
Ruim dertig B-spelers helpen per toerbeurt bij de doordeweekse circuit training van de E-pupillen.

Twee keepers uit de A en B-jeugd geven wekelijks zelfstandig een keeperstraining aan de E en F keepertjes, en maar liefst vijftien spelers uit de C-jeugd zijn op de zaterdagochtend scheidsrechter bij wedstrijden van de E en F.
De jonge voetballertjes vinden het geweldig om samen met de oudere spelers op het veld te staan en van hen te kunnen leren.
Het is mooi dat de oudere jeugd op deze wijze actief betrokken is binnen de voetbalvereniging VV Ruurlo om hun jongere clubgenoten te begeleiden en te verbeteren.