Jacob Posthuma neemt trainers-stokje over van Martijn Sikkema bij Ruurlo 2

Jacob Posthuma wordt het komend seizoen de nieuwe trainer van Ruurlo 2. De 55-jarige trainer-coach uit Neede ziet het als geweldige uitdaging om van Ruurlo 2 een stabiel elftal te maken en de spelers tot een hoger niveau te brengen. Jacob neemt het trainers-stokje over van Martijn Sikkema. Martijn heeft de afgelopen 3 seizoenen Ruurlo 2 onder zijn hoede gehad en heeft een goede basis gelegd waarop we nu kunnen verder bouwen.

Begin januari voerde de TC een goed, constructief en prettig gesprek met Jabob. Aansluitend vond een 2e gesprek plaats waarbij ook de begeleiding en een 3-tal spelers aanwezig waren. Alle partijen waren enthousiast en zeer positief. Diezelfde avond zijn we tot overeenstemming met elkaar gekomen. Jacob heeft van de technische commissie de voorkeur gekregen boven andere geïnteresseerde kandidaten om deze ambitieuze trainersfunctie in te vullen.

Jacob is dit seizoen actief als trainer bij vv Langeveen 1, uitkomend in de 5e klasse. Op het trainersvlak heeft Jacob de afgelopen 15 jaar veel ervaring opgedaan. In 2003 begonnen bij Sportclub Overdinkel en via Emos, EGVV en Zenderen Vooruit uitgekomen bij vv Langeveen. Als actief voetballer heeft Jacob ook op hoog amateurniveau gespeeld, met als hoogtepunt een 3-tal seizoenen als spits bij hoofdklasser Appingedam. Al met al dus een echt “voetbaldier”.

De TC en het bestuur zijn dan ook zeer blij met deze bevlogen en ervaren trainer en wensen Jacob veel plezier en succes toe in het komend voetbalseizoen 2019-2020.