Happy in Hattem met Ruurlo JO15-1 en JO13-1

Door de Coronamaatregelen van de afgelopen 2 jaar konden we niet deelnemen aan een meerdaags internationaal toernooi. Nu het weer kan heeft de begeleiding van JO13-1 en JO15-1 de handen ineengeslagen en besloten om gezamenlijk mee te doen aan de Hattem Trophy georganiseerd door Euro-Sportring. De spelers telden de uren af en op Hemelvaartsdag, donderdag 26 mei, is het dan eindelijk zover. De bus is bij aankomst op ons sportpark al ingepakt met boodschappen (sponsoring door supermarkt COOP Ruurlo). Als alle spelers van beide teams arriveren, kunnen ook hun tassen in de bus. Dan is er voor JO13- 1 nog een uitreiking van gesponsorde shirtjes met eigen naam erop. Jolanda Bouwmeester reikt ze namens haar bedrijf (Boost your talent) en Rob Dolphijn (Eetcafé De Naober) uit. De JO13-1 ziet er fantastisch uit in deze schitterende vrijetijdsshirtjes. Daarna rijden we naar onze accommodatie in Heino. Op het Summercamp aldaar blijken wij een onderkomen te hebben waar beide teams in kunnen worden gehuisvest. Het staat op een fantastisch mooi complex met een groot grasveld, volleybalveld, overdekt zwembad, bioscoop, disco en sporthal. Veel andere deelnemende teams uit Nederland, Frankrijk, België, Duitsland en Denemarken zijn op het complex aanwezig. We hebben voor de eerste dag een activiteit geregeld. Een klimparcours met hoogte- en laagtestage. Het blijkt een optimale wedstrijdvoorbereiding waarbij menigeen nog wat angsten heeft overwonnen. ‘s Avonds na het buffet is er een vrij programma dat voornamelijk ingevuld wordt door het verkennen van het terrein, zwemmen en natuurlijk voetballen. De volgende morgen staan we rond 7.00 uur op. We gaan met naar het restaurant waar we een ontbijt in buffetvorm hebben. Na een half uurtje rijden bereiken we het sportpark in Hattem van buurverenigingen VV Hattem en SV Hatto-Heim.

De JO15-1 trapt als eerste af en wordt aangemoedigd door JO13-1. De eerste wedstrijd wordt met 1-0 gewonnen van FC Sucy uit Frankrijk dankzij een doelpunt van Jop van Zadelhoff, de tweede wedstrijd wordt gelijkgespeeld tegen FC Purmerend, wederom scoort Jop. Om 12.30 uur is het tijd voor een gezamenlijke lunch. Ook de ouders van JO13-1 en JO15-1 zijn tot samenwerking overgegaan en hebben (met sponsoring van Plus Stam) een prima lunch vanuit Ruurlo meegenomen. Met de lunch achter de kiezen wordt er dankzij een doelpunt van spits Luuk Braakhekke gewonnen van Klejtrup Boldklup. De laatste wedstrijd wordt met 2-0 gewonnen van VV Ter Leede dankzij doelpunten van Rinse te Brinkhof en Jason Koers. De JO13-1 heeft het moeilijker. De eerste 2 wedstrijden spelen zij tegen een Deense tegenstander, SFS Nord en Aulum IF. Beide wedstrijden worden verloren met 0-2. De laatste wedstrijd is tegen WZC JO13-1uit Wapenveld. Ook hier tegen krijgt Ruurlo 2 doelpunten tegen maar er wordt ook schitterend gescoord middels een vrije trap door Pim Verhey. De dag wordt afgesloten met een gezellige barbecue. Daarna kan iedereen deelnemen aan een schitterende quiz met leuke voetbalvragen, gemaakt en gepresenteerd door de trainer van JO13-1, Kaj Stegeman.

JO15-1verliest haar eerste wedstrijd op de zaterdagochtend met 0-1 van Hatto Heim, Hierdoor moet het Ruurlose team strijden voor plek 5 t/m 8. De 2 e wedstrijd wordt 1-0 verloren van Asse Zelik uit België. De laatste wedstrijd wordt er met 1-1 gelijkgespeeld tegen Greve Fodbold uit Denemarken dankzij een doelpunt van Thijmen Blikman. In de aansluitende strafschoppenserie mist JO15-1 2 keer en komt hierdoor op een mooie 8 e plaats. JO13-1 is geplaatst in een poule met andere teams die vrijdag ook op de 4 e plaats geëindigd zijn. De wedstrijd tegen V.P.V.Purmersteijn JO13-1 uit Purmerend wordt verloren met 0-3 Daarna speelt het team tegen het thuisteam SV Hatto Heim JO13-1. Hiertegen wordt het eerste punt gepakt: 0-0. Deze tegenstander heeft ook van V.P.V.Purmersteijn JO13-1 verloren met 0-3. Strafschoppen nemen om te bepalen wie er 2 e wordt in de poule lijkt een logische conclusie. Organisator Euro-Sportring werkt echter met computermodellen en die bepaalt dat Ruurlo 2 e geworden is en SV Hatto Heim JO13-1 3 e . Trainer Kaj wil zo niet op een 2 e plaats eindigen en stelt strafschoppen voor. Euro-Sportring is verbaasd over zoveel sportiviteit. Op het trainingsveld worden de strafschoppen genomen. Hoewel het gaat om kwalificatie voor de wedstrijd om de 9 e plaats is er toch veel spanning voor de jongens die de strafschoppen gaan nemen. Leon Knufing schiet de eerste raak, Hato Heim mist, Ruben Goes mist, Rainier Bemers, Roan Wilman en Pim Verhey schieten raak. Hierdoor is de stand 4-4 en schieten we om en om met spelers die nog geen strafschop hebben genomen. Helaas mist Krijn Mulder zijn strafschop. Maar Hato Heim ook. Daarna is de beurt aan Lars Henrix, die scoort. Hato Heim mist en daardoor winnen wij de strafschoppenserie en spelen we onze laatste wedstrijd om de 9 e plaats. Deze wordt gespeeld tegen het 2 e team van SFS Nord. Deze wedstrijd wordt door JO13-1 gevoetbald in de nieuwe gesponsorde shirts. De wedstrijd wordt verloren met 0- 1 en JO13-1 eindigt hierdoor op de 10 e plaats. En dan is het toernooi voor beide Ruurlose teams voorbij.

Iedereen is het er over eens dat we een paar fantastische dagen hebben beleefd. VV Ruurlo heeft zich binnen en buiten het veld van haar beste kant laten zien. Sponsoren, trainers, leiders, spelers en ouders: allemaal bedankt voor het doen slagen van dit super weekend.