Geslaagde en afwisselende digitale Reurlse bingo/loterij

Ondanks dat het voor de eerste keer werd georganiseerd en er een kleine korte technische storing was kunnen voetbalvereniging Ruurlo en café-restaurant De Tapperij terugzien op een zeer geslaagde digitale ‘Reurlse bingo en loterij’. De bingo telde zaterdagavond maar liefst meer dan zevenhonderd deelnemers en er werden bijna zesduizend loten verkocht. Meer dan zeventig bedrijven en ondernemers hadden een prijs beschikbaar gesteld. Een gedeelte van de opbrengst komt ten goede aan de jeugdafdeling van VV Ruurlo.

Door Jan Hendriksen

De rechtstreekse uitzending van de bingo en loterij vanuit de grote zaal van De Tapperij via het YouTube kanaal van VV Ruurlo werd gepresenteerd door de gastvrouwen Lize en Michelle. De technische handelingen van de uitzending waren in handen van de Ruurloërs Geert Cornelissen en Albert Bakker. Het geheel werd muzikaal afgewisseld met live optredens van de Ruurlose band De Sleppers bestaande uit Rik Kamperman, Ype-Jan Banda, Peter Weenk en Michiel Ras die tijdens het eerste optreden corona proef waren omdat ze mondkapjes en speciale ontsmettingskleding droegen. In verband met de corona maatregelen werd de ‘Reurlse bingo/loterij’ tot twee maal toe uitgesteld. “Maar na goedkeuring door de gemeente Berkelland en met de BOA’s waar we regelmatig mee in contact stonden hadden we uiteindelijk toch een goedkeuring gekregen. Het is erg mooi om elkaar op deze manier te kunnen helpen in deze toch wel speciale en ​moeilijke corona tijd”, zo verklaarde Hans Ribbers van De Tapperij die voor het uitgebreidde prijzenpakket had gezorgd.

90 jaar

Foto
De drie bingo ronden telden zaterdagavond telkens diverse prijzen. Wie als eerste bijvoorbeeld een bovenste rij had aangekruist moest zo snel mogelijk middels een foto van de bingo kaart daarvan het bewijs via een speciaal WhatsApp nummer naar De Tapperij door appen waarna de prijswinnaars door de gastvrouwen Lize en Michelle bekend werden gemaakt. Datzelfde gold ook bij onder meer een volle kaart. De winnaars van de verloting werden zaterdagavond grotendeels ook live bekend gemaakt. Omdat er erg veel prijzen beschikbaar waren gesteld vond een deel van de trekking van de verloting al zaterdagmiddag plaats. De winnende lotnummers van de verloting zijn terug te vinden op de website en Facebook pagina’s van zowel VV Ruurlo en De Tapperij.

moeilijke corona tijd”, zo verklaarde Hans Ribbers van De Tapperij die voor het uitgebreidde prijzenpakket had gezorgd. 90 jaar In zijn openingswoord roemde voorzitter Henry Meutstege van VV Ruurlo de samenwerking tussen de voetbalvereniging en De Tapperij voor dit initiatief in een periode waarin het verenigingsleven en horeca-activiteiten grotendeels stil liggen. “Op deze wijze vindt er toch weer een verbinding plaats en groeit het verenigingsgevoel weer die we met ons allen zo missen.” Meutstege stond ook even stil bij het feit dat VV Ruurlo volgend jaar op 1 april haar negentigjarig bestaan viert. “Afgelopen week zijn we met de voorbereidingen voor dit jubileum begonnen door verschillende commissies samen te stellen. Hoe en wat we precies gaan organiseren kunnen we nog niet aangeven. Corona speelt daarbij een rol”, aldus Meutstege. Foto De drie bingo ronden telden zaterdagavond telkens diverse prijzen. Wie als eerste bijvoorbeeld een bovenste rij had aangekruist moest zo snel mogelijk middels een foto van de bingo kaart daarvan het bewijs via een speciaal WhatsApp nummer naar De Tapperij door appen waarna de prijswinnaars door de gastvrouwen Lize en Michelle bekend werden gemaakt. Datzelfde gold ook bij onder meer een volle kaart. De winnaars van de verloting werden zaterdagavond grotendeels ook live bekend gemaakt. Omdat er erg veel prijzen beschikbaar waren gesteld vond een deel van de trekking van de verloting al zaterdagmiddag plaats. De winnende lotnummers van de ​verloting zijn terug te vinden op de website en Facebook pagina’s van zowel VV Ruurlo en De Tapperij.