Geen punten voor Ruurlo 6 in Barchem

Een week na de verloren wedstrijd tegen Vorden 6 was het weer tijd voor de volgende wedstrijd. Het was een vroege aftrap dus moesten we ook vroeg verzamelen om 9:30, dit bleek voor sommigen lastiger dan verwacht dus is de boetepot weer goed gespekt. We vertrokken richting Barchem waar we om 10 uur aankwamen. We gingen omkleden en vlak daarna begon onze uitgedunde selectie snel aan de warming-up. Na een half uur was het team warm en startte de eerste helft.

Ruim een kwartier na de aftrap was het Barchem dat in 16 meter de bal kreeg. De tegenstander wou schieten, Milan voorkwam dit met een tackel maar nam helaas ook de man mee. We kregen een penalty tegen. De strafschop werd snel genomen, maar 1 van de spelers van SVBV stond nog in de 16 meter. Dit resulteerde erin dat de penalty opnieuw genomen moest worden, maar ook in 2de instantie werd de penalty geraakt. 5 minuutjes later was Siep op avontuur geslagen aan de rechterkant van het veld, hij dribbelde de 16 meter van SVBV in en werd onderuitgehaald. Penalty voor Ruurlo. Niemand durfde de penalty op te eisen wegens de hoge boete die op het missen staat. Uiteindelijk stapt Gijs H op om de penalty te nemen. Hij schoot de penalty door het midden. De keeper kon de bal net redden met zijn voeten. Hierna begon SVBV steeds sterker te voetballen, ze stuurden telkens de rappe rechtsbuiten weg. Hij wist hier dan ook nog 2 keer uit te scoren. Vlak daarna was het rustsignaal. De ruststand was 3-0.

Na 15 minuten kwam het sterrenelftal weer de kleedkamer uit en traden ze aan voor de tweede helft. Gijs H, Jeroen en Lucas bleven in de kleedkamer achter, zij werden vervangen door Mats, Luuk en de geleende Jort. Met deze frisse benen begon Ruurlo sterk. Siep werd diep weggestuurd en maakte een mooie passeeractie op de achterlijn en schoot de bal keurig in de korte hoek binnen, 3-1. Helaas voor Ruurlo kwam Barchem ook weer snel met een weerwoord. De ingewisselde spits werd naar de achterlijn gestuurd en kapte de verdediger knap uit, om vervolgens met zijn andere been de bal uit bijna onmogelijke hoek in de goal te schieten. Ruurlo ging weer wisselen Zekatias werd eraf gehaald en Lucas kwam er weer op. SVBV liet vanaf de 4-1 Ruurlo meer voetballen. Milan kwam met een fraaie actie langs zijn mannetje maar wist de bal net niet in de goal te krijgen. Het voetbal werd de tweede helft steeds beter en na een fraaie voorzet van Siep wist Sem de bal in de goal te ranselen. Niet lang daarna gingen beide spelers geblesseerd het veld af en kwamen Zekatias en Jeroen terug het veld op. Met nog 5 minuten te gaan dacht Milan weer is op avontuur te gaan, dit kwam snel tot een einde toen de verdediger een lompe tackel maakte waardoor ook Milan geblesseerd het veld moest verlaten. Gijs H kwam weer het veld in. Ruurlo probeerde met een slotoffensief nog een paar goals te maken. Dit lukte helaas niet meer en eindigde het 4-2 in Barchem.

Met een goede tweede helft op zak gaan we nu met opgeheven hoofd naar de volgende wedstrijd. De volgende wedstrijd staat 9 oktober alweer op het programma. Ruurlo 6 gaat dan op bezoek bij Sp. Lochem 5. De aftrap is om 12:15.