FC Afkicken komt naar Ruurlo – Lochem

Tijdens de derby tussen Ruurlo en Lochem komt een cameraploeg van het youtube kanaal FC Afkicken een reportage maken over de wedstrijd. FC Afkicken heeft een wekelijks terugkerend onderwerp wat ze zelf #FC1X2 hebben gedoopt. De essentie is dat ze wekelijks een amateurwedstrijd ergens in het land volgen. Ze zijn met hun serie in de 5de klasse begonnen en elke keer wanneer de thuisploeg wint gaan ze een klasse omhoog (via de 4de, zijn ze nu dus in de 3de klasse aanbeland).

Volgens presentator Justin Kevenaar : “Al met al willen we dus gewoon een gezellige middag vastleggen bij de vereniging met daarbij als spel-element dat ons avontuur door Nederland wordt bepaald door het resultaat wat de thuisvereniging neerzet. Jullie eerste elftal bepaalt immers of we volgende week naar de 2e, 3e of 4e klasse moeten gaan! Daarnaast willen we gewoon de vereniging op een leuke manier neerzetten.”

Tijdens deze wedstrijd zullen ze dus sfeerbeelden maken, spelers en trainers interviewen en de week erop kunnen we de filmpjes op hun youtube kanaal terugvinden. Sportclub Lochem bestaat deze week ook nog eens 100 jaar, en ze vieren hun jubileum, ook dat geeft een extra element aan dezer wedstrijd.

Veel plezier zondag!