Voorbeschouwing VV Ruurlo – Sportclub Lochem

‘We kunnen spreken over een ‘zes punten wedstrijd’

Zondagmiddag 8 april (14.00 uur) staat er op sportpark ‘t Rikkelder een mooie derby op het programma. VV Ruurlo neemt het op tegen buurman Sportclub Lochem.

Sportclub Lochem dat op 10 april zijn 100e verjaardag viert staat op een keurige vierde plaats in 3B. Dit seizoen speelden beide ploegen op 1 oktober tegen elkaar. Ruurlo was toen de sterkste en won met 2-3. De laatste officiële wedstrijd thuis tegen Sportclub Lochem werd op 25 maart 2015 gespeeld. Beide ploegen speelden toen nog in de 4e klasse C. Hoewel deze wedstrijd met 2-0 door VV Ruurlo werd gewonnen bleef de thuisclub steken op een achtste plaats en wist Sportclub Lochem middels een tweede plaats via de nacompetitie promotie af te dwingen. Nu zijn de kaarten anders geschud. Beide ploegen doen het prima in 3B. We kunnen spreken over een ‘zes punten wedstrijd’. Lochem staat drie punten voor op Ruurlo en heeft een wedstrijd minder gespeeld. Het is aan Ruurlo de taak om op gelijke hoogte te komen om zo Lochem in het vizier te houden. Trainer William Krabbenborg van Lochem gaf maandag in dagblad De Stentor aan zich te richten op een periodetitel. “Het is zaak om zo hoog mogelijk te eindigen zodat we voor de nacompetitie kunnen spelen.” Een mooi afscheid voor de trainer die volgend seizoen naar zijn oude club Sportclub Neede verkast. VV Ruurlo wil als promovendus minimaal eindigen in het linkerrijtje. De wedstrijd tegen Lochem is daar heel belangrijk voor. Vorige week viel het net de kant voor Colmschate ‘33 op. “Dat  willen we recht zetten”, aldus VV Ruurlo trainer Wouter Schouten. Schouten kan weer beroep doen op Ted Boeijink. De snelle aanvallende middenvelder heeft zijn schorsing erop zitten. Ook Jelle Kornegoor sluit weer aan na lang blessure leed.

We wensen beide elftallen en supporters een prettige en sportieve wedstrijd toe.