Erkend leerbedrijf voor MBO opleidingen

Een belangrijk deel van mbo-opleidingen bestaat uit werken en leren in de praktijk. Studenten doen dat bij een erkend leerbedrijf. Wij als VV Ruurlo hebben elk jaar plek voor diverse studenten, die bij ons stage willen lopen. Met name uit de opleiding Sport & Bewegen vinden elk jaar studenten een stage plek bij de VV Ruurlo.

Om studenten een plek te mogen geven moet je als vereniging een erkend leerbedrijf zijn. En om een erkend leerbedrijf te zijn moet je aan een aantal voorwaarden voldoen :

• Je biedt de student een goede en veilige werkplek die aansluit bij zijn opleiding. Daar oefent de student het beroep uit waarvoor hij in opleiding is, met de werkprocessen en werkzaamheden die daarbij horen.
  • Je stelt een praktijkopleider aan die de eisen van de opleiding kent en in staat is de student op de werkvloer op te leiden en te coachen. Je maakt tijd, ruimte en middelen vrij om de praktijkopleider zijn taak te laten uitvoeren.
  • Je bent bereid om samen te werken met de school en SBB en u verstrekt daartoe de benodigde informatie.
  • Je gaat akkoord met vermelding van uw bedrijfsgegevens op Stagemarkt.nl, de website waar studenten een stageplaats of leerbaan zoeken in het mbo.

En tenslotte wordt je periodiek beoordeeld door de stichting beroepsonderwijs en bedrijfsleven of je aan deze voorwaarden voldoet. Afgelopen week is de VV Ruurlo bezocht door een inspecteur, en deze heeft de erkenning tot leerbedrijf opnieuw met 4 jaar verlengd.

Daar zijn wij als VV Ruurlo erg blij mee, wij zijn blij met elke stagiar die wij op kunnen leiden. En we zijn blij met de inzet die stagiares leveren bij het mooie voetbalspelletje binnen onze vereniging.

Kortom : Trots om een erkend leerbedrijf te mogen zijn!