Eric Scheper, Ron Nijkamp en Bennie Wassink ontvangen zilveren KNVB waarderingsspeld

RUURLO – De verrassing was zichtbaar groot voor het drietal. Tijdens de algemene ledenvergadering van voetbalvereniging Ruurlo ontvingen Erik Scheper, Ron Nijkamp en Bennie Wassink uit handen van ambassadeur Gerard van Balveren van het district Oost van de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) maandagavond in de kantine van VV Ruurlo een zilveren waarderingsspeld met een certificaat van de KNVB. Het drietal zet zich al vele jaren in voor VV Ruurlo.

De KNVB kent een Onderscheidingsregeling; een besluit van het bondsbestuur waardoor op verschillende manieren erkenning kan worden uitgesproken naar een persoon die zich voor de vereniging en/of KNVB op de een of andere manier verdienstelijk heeft gemaakt. De mate waarin iemand zich in zijn of haar activiteiten voor het voetbal heeft onderscheiden, bepaalt mede de hoogte van deze waardering. Voor een zilveren waarderingsspeld komen die leden in aanmerking die tien jaar bestuurslid van een vereniging en/of KNVB functie(s) hebben vervuld of leden die vijftien jaar (combinatie van) overige verenigingsfuncties hebben vervuld. En aan die criteria voldeden Erik Scheper, Ron Nijkamp en Bennie Wassink. “Zonder leden als Scheper, Nijkamp en Wassink kunnen verenigingen zoals VV Ruurlo niet bestaan”, zo liet Gerard van Balveren tijdens de uitreiking weten. Ron Nijkamp is sinds 2007 lid van VV Ruurlo en vervulde tot vorig jaar elf jaar de functie van penningmeester en verzorgt nu nog de administratie van de sponsorcommissie. Erik Scheper is sinds 1975 lid van VV Ruurlo. Hij al als sinds het seizoen 1987-1988 leider van de D1 pupillen (O13) en is al jaren de grote animator tijdens de jeugdkampen en maakte in verleden vele jaren deel uit van de redactie van het voormalige ledenblad De Hazewind. Bennie Wassink is sinds 1972 lid van VV Ruurlo. In het verleden was hij actief voetballer en sinds 1992 leider van VV Ruurlo 4 (of 3 en 5). Daarnaast is Wassink sinds 2002 clubscheidsrechter (maar niet actief) en vervuld hij ook andere functies binnen de vereniging zoals onder meer Sinterklaas!