Eerste competitiezege is een feit voor Ruurlo 6.

We spelen de tweede competitiewedstrijd thuis tegen Sp. Rekken 3. Luuk vd W. haakt vlak voor de wedstrijd af omdat hij te veel last van de enkel heeft. Math trekt de lijn van de laatste weken door en is dan ook te laat. Bert heeft ons met de wedstrijdbespreking gewaarschuwd dat Rekken altijd lastig is. We beginnen goed, Lucas lanceert Tim maar die schiet de bal in het zijnet. Een hard schot van Rekken pakt Robbe onze gelegenheidskeeper in twee keer vast. Luuk KB die er wel bij is grijpt zoals vanouds weer goed in. The Dutch Cafu is ook weer van de partij en hij speelt sinds hij verkering heeft veel beter en is attent en voorkomt zo dat Rekken uit kan breken. Nils maakt een nuttige overtreding op het middenveld. De mannen uit Rekken raken steeds gefrustreerder en ze hebben het vooral op de scheidsrechter gemunt. Luuk is twee keer de bril kwijt. Jeremy die elke week meer supporters meebrengt produceert een slap rollertje.  Twee wissels, Jeremy en Jeroen eruit Joost en Rob komen erin. Tim heeft een mooie lob in huis maar de bal gaat net naast. Rutger wil ook wisselen, na 36 minuten hebben we al drie wissels verbruikt. Joost die vandaag van plan is om meer minuten te maken dan vorige week legt aan voor een vrije trap, deze is goed genomen en Jelle MvP schiet uit een scrimmage raak, 1-0. Rekken wil direct de gelijkmaker op het scorebord zetten maar de inzet gaat gelukkig net naast. De linksbuiten van Rekken schiet met een leep schot de bal op de lat. Na een mooie aanval schiet Tim rakelings naast. Bram gaat er redelijk geblesseerd af en de topper tegen Sp. Haarlo 2 is in gevaar voor hem. Dit was al de vierde wissel in de eerste helft. Rekken krijgt geel na herhaaldelijk commentaar op de leiding. We gaan rusten met een 1-0 voorsprong.

Math komt erin voor Jonathan die naar de Arena gaat. Na de rust verlaat Luuk licht aangeslagen het veld, Tim gaat er even later ook gekwetst van af. Sem scoort fraai via de kluts, de bal zeilt mooi over de keeper 2-0 na 65 minuten. Rob heeft een avond van tevoren gezien hoe een back moet voetballen en stoomt a la Bas Kuipers op.. Mash is er niks bij want nu heeft Math een blessure. Rutger moet scoren maar de bal gaat helaas naast. Joost schiet hoog over. Tim is weer in het veld en schiet op de kruising. De tweede helft zijn we duidelijk sterker en Rekken wordt niet echt gevaarlijk. De beste speler van hun heeft zich al laten vervangen. Tim heeft een mooi schot in huis, de keeper redt maar Jelle M. schiet in de rebound raak, 3-0. Jelle G. maakt een foutje onder de ogen van zijn vriendin maar de spits van Rekken schiet de bal ver naast. Wel mooi dat er veel vrouwelijk schoon langs de lijn stond. Dat motiveert de heren wel gaan we van uit. Verder waren er ook weer veel andere supporters en dat doet ons deugd. Na afloop werd de scheidsrechter nog even in het zonnetje gezet omdat het de week van de scheidsrechter was. We zijn altijd blij dat er weer iemand bereid is om ons te fluiten.
Doelpunten: Jelle 2, Sem 1.

De voorbereidingen voor het trainingskamp in de winterstop zijn ondertussen al in volle gang. Binnenkort zal het programma definitief rondkomen.