Derby: Ruurlo – Reünie (zondag 1 november – inclusief DJ)

Hallo voetballiefhebbers,

Zondag 1 november staat de derby Ruurlo – Reünie op het programma. De wedstrijd op sportpark het Rikkelder begint om 14:00 uur. Het zou natuurlijk voor beide teams geweldig zijn dat daar veel publiek op afkomt. Iedereen uit Ruurlo heeft wel op een of andere manier een band met Borculo. Vooral de ouderen onder ons hebben jarenlang naar de MAVO in Borculo gefietst. Ook nu is er nog een school waar veel Ruurlose kinderen naar toe gaan. Dit geldt zowel voor het Staring aan de Beukenlaan als wel aan de Heerenlaan. Ondergetekende kwam zelfs jaren bij de huidige fysio van de Borculose club Henk Lammers over de vloer. Wijlen Bennie Lammers was trainer van Ruurlo in de jaren 1972-1975 toen ze nog op de “bollenweide” in de Meene voetbalden. De laatste keer dat de beide buurtgenoten elkaar troffen in competitieverband was het kampioensjaar in 4c. Op 3 mei 2008 werd thuis afgetekend met 4-0 gewonnen van Reünie, dat onder leiding stond van Frank Sanders en was het kampioenschap een feit. Ruurlo, onder leiding van trainer Tonny Berendsen, had dat weekend ervoor de titel voor het grijpen maar Lochem hield de Geel zwarten op 1-1.

Ook dit jaar is de afstand naar Borculo of omgekeerd niet zo ver. Menig Ruurlo supporter staat, als het eigen vlaggenschip een vrije dag heeft, langs de lijn aan “de Wildbaan” om te kijken naar de verrichtingen van onder meer keeper Bram Meulenveld. Bij Ruurlo op de dinsdagavond keeperstrainer van de jeugd. Het kan niet anders of deze wedstrijd leeft bij beide supportersgroepen. Ik nodig dan ook iedereen uit om naar de wedstrijd op 1 november in Ruurlo te komen. Na de wedstrijd is er in de kantine een gezellig samenzijn. De muzikale omlijsting zal worden verzorgd door een dj. Van 15:45 tot 18:30 kunnen we, wat de uitslag ook mag worden, gezellig wat na borrelen en oude en verse herinneringen de revue laten passeren. Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezind en kunnen we een groot aantal toeschouwers verwelkomen op het sportpark.

Met sportieve groet van alle spelers en staf.