Competitiewedstrijd vv Ruurlo B1 – Vogido B1

Opstelling: Luc, Yorn, Wiebe L, Daan t M, Jesse, Wiebe t H, Tom, Thijn, STan, Dylan, Daan S.
Wissels: Bjorn, Job, Tjerk

Vandaag tegen de nr 2 uit de competitie VogidoB1.
Om meer aan het voetballen te komen Wiebe t H inlaten zakken naar het middenveld en Stan rechts voorin gezet.
Dit hield wel in dat Tom en Thijn wat meer verdedigend moesten spelen ivm de drang naar voren van Wiebe.
We begonnen prima aan de wedstrijd en waren gelijkwaardig aan Vogido aanvallend waren we gevaarlijk en we wonnen de duels op het middenveld.
In de 8e minuut waren we te gretig waardoor we te veel spelers voor de bal hadden. Hierdoor liepen we tegen een counter over onze rechter zijde aan.
Er werd niet resoluut ingegrepen en in de rebound was Luc kansloos 0-1.
We waren niet van slag en bleven ver vooruit spelen en verdedigen. De 1-1 viel uiteindelijk uit een pass van Stan die Daan inspeelde. Daan wist de bal door te koppen en er zelf achteraan te gaan.
Voor de doelman schoot hij de bal prima diagonaal binnen een verdiende gelijkmaker.
Door de goal kregen we meer vertrouwen en wonnen de duels op het middenveld. Tom en Thijn wisten vooral de 2e bal te veroveren en Wiebe bleef gevaarlijk met zijn loopacties.
De gevaarlijkste linie van Vogido was de 3 mans aanval, echter door geconcentreerd te verdedigen gaf de 1e jaars verdediging weinig weg. Ook speelde Luc weer een prima partij als doelman.
Aanvallend kregen we mogelijkheden over onze linker en rechter zijde.
De verdiende 2-1 viel uiteindelijk uit een schitterende voorzet van Stan, die goed ingespeeld werd door Yorn, en Dylan een niet te missen kans gaf. Oog in oog met de doelman kopte Dylan de bal prima binnen in de 36e minuut.
Waar we dachten te gaan rusten met een 2-1 voorsprong werd het in de 38e minuut nog beter. Daan S kwam goed door over links en speelde Dylan in. Dylan wist te openen op Stan. Stan speelde zich in de aanname vrij en schoot de bal onhoudbaar in het dak van de goal 3-1.
In de rust aangegeven om de linies kort op elkaar te houden en scherp te blijven in de duels. Toch begonnen we de 2e helft iets wat angstig en was Vogido de bovenliggende partij. De linies kwamen te ver uit elkaar te spelen en we konden de bal maar moeilijk in de ploeg houden. De prima spelende Daan S moeten wisselen na 15 minuten in de 2e helft voor Job.
Vogido drong Ruurlo verder terug echter kansjes kregen ze nog niet.
In de 25e minuut hielpen we Vogido een handje door dom balverlies te lijden op het midden. Dit werd meteen afgestraft en de 3-2 lag erin.
Vogido B1 ging vol op de aanval spelen en drukte Ruurlo terug tot in de eigen 16mtr. Ze kregen een aantal corners en vrije trappen echter we bleven strijden voor elke bal.
Een vrije trap van Vogido werd op een schitterende manier door de prima spelende Luc onder de lat weggetikt. Toch viel de 3-3 uit een schot vanuit de 2e lijn. Luc wist de bal nog te stoppen echter de bal viel precies voor een aanvaller van Vogido die de bal eenvoudig binnen kon koppen 3-3.
Beide teams bleven knokken voor elke bal en in de 39e minuut werd Wiebe t H aangespeeld aan de rechter zijde. Wiebe slalomde tussen diverse Vogido spelers door en kwam gevaarlijk voor de goal. Hier werd hij ten val gebracht wat Ruurlo een strafschop opleverde.
Na een blessurebehandeling mocht de prima spelende Dylan aanleggen voor de strafschop. Oog in oog met de doelman liet hij hem kansloos zodat Ruurlo wederom op voorsprong kwam 4-3.
Hierna volgde er nog 5 minuten blessuretijd echter door te strijden voor elke bal wisten we de eerste overwinning binnen te slepen tegen de nr 2 uit de competitie.

Men of the Match: vv Ruurlo B1