Ruurlo D1 bij De Graafschap – Pec Zwolle

Wij zijn door supportersvereniging Superboeren van De Graafschap uitgenodigd om Club van de Week te zijn bij de eerste thuiswedstrijd van De Graafschap tegen Pec Zwolle op zaterdag 15 augustus. Om kwart over 4 verzamelt iedereen zich weer om naar Doetinchem te vertrekken. Met een heerlijk temperatuurtje vertrekken we richting Doetinchem. Maar onderweg slaat het weer om. Tijdens de aanhoudende regenbui daalt de temperatuur van 27 naar 19 graden. Gelukkig rijdt de betrouwbare Erik Roekevisch voorop: we worden langs de afzethekken geleid en kunnen redelijk dichtbij parkeren. Tijdens de wandeling richting het stadion De Vijverberg merken we dat de jongens er geweldig zin in hebben. Aangekomen bij het stadion moeten we nog even wachten maar gelukkig kunnen we schuilen tegen de regen. Deze regen doet er even niet toe als de spelersbus van Pec Zwolle arriveert. Het team rent naar de bus om alle spelers op te wachten. Vooral trainer Ron Jans is erg populair bij de Ruurlose spelers. Jelle Meulenveld krijgt het voor elkaar om met hem op de foto te komen. Jelle heeft nog meer geluk. Hij mag ook aan de hand van 1 van de grensrechters het veld opkomen. Dit wordt verteld door een medewerkster van de supportersvereniging die aan ons uitlegt wat er vanavond van ons verlangd wordt. We nemen plaats in vak 42, in afwachting van een teken om naar het veld te gaan. Een aantal minuten voor de wedstrijd is het zover! Alle spelers moeten zich, samen met een meisjesteam van RKSV het Peeske uit Beek, melden in een hoek van het speelveld. Daar krijgt iedereen een vlag uitgereikt. Onze spelers worden begeleidt naar het speelveld en moeten daarop met deze vlag een zogenaamd achtje zwaaien. Ze zijn al gewaarschuwd voor het vuurwerk dat voor aanvang van de wedstrijd ontstoken zal worden. Als het arbitrale trio, uit de catacomben, het veld oploopt met Jelle Meulenveld naast 1 van de grensrechters barst er inderdaad een enorm vuurwerk langs het veld los. Een schitterend gezicht. De jongens worden naar de uitgang begeleid zodat de wedstrijd kan beginnen. Na de eerste helft, de volgende activiteit voor de jongens. We mogen wederom het veld op. In de stromende regen komt mascotte Guus bij ons staan en wordt er een foto van ons team gemaakt. Daarna wordt de afbeelding van mascotte Guus op een groot doek in het doel gehangen. De Graafschap noemt dit het Guus Gatenhuus. In het doek zitten gaten waar precies de bal doorheen past. Verdwijnt een bal door een gat dan levert dat de bijbehorende punten op. De deelnemende clubs strijden op de Jan Vreman-bokaal. 15 keer schieten levert 3 x 30, 1 x 20 en 3 x 10 punten op, in totaal 140 punten. Het meisjes teams naast ons schiet 30 punten bij elkaar. We moeten weer snel van het veld omdat de tweede helft gaat beginnen. Voor we de tribune opgaan, krijgt iedereen nog wat te drinken. De wedstrijd wordt door Pec Zwolle met 0-3 gewonnen. Na de wedstrijd lopen we naar de parkeerplaatsen en rijden we voldaan weer naar Ruurlo terug, nog nagenietend van een mooie zaterdag.