Competitiewedstrijd vv Ruurlo B1 – Neo B1

Opstelling: Luc, Yorn, Wiebe, Daan, Jesse, Bram, Tom, Thijn, Wiebe t H, Stan, Daan.
Wissels: Job, Dylan, Tjerk.

Vandaag tegen Neo B1 die de afgelopen wedstrijden 2x gelijk had gespeeld.
We wisten dat we veel arbeid zouden moeten verrichten om tot een goed resultaat te komen.
De wedstrijd ging redelijk gelijk op en Neo kreeg enkele kleine mogelijkheden, echter verdedigend stonden we goed en gaven weinig weg. In de omschakeling kregen we wel enkele kansjes echter de verdediging van Neo was alert en gaf weinig weg. Toch was het Neo die gaandeweg de 1e helft beter werd en ons terug drong. We hadden op het middenveld veel moeite met de lopende spelers en verloren te makkelijk de duels. Toch kregen we nog een goede mogelijkheid uit een standaard situatie. Wiebe speelde de lange bal diep in de 16 mtr en Jesse geloofde erin en wist de doelman de bal te ontfutselen en schoot de bal richting de lege goal echter zijn schot werd geblokt.
Neo drong aan en het was aan het scherpe verdedigen van de laatste linie en de alerte Luc dat we met een 0-0 gingen rusten.
In de rust de van een blessure terug komende Daan gewisseld voor Job.
Na rust begonnen we erg zwak, door niet adequaat in de duels te gaan op het middenveld verloren we de wedstrijd in een kort tijdsbestek.
De eerste lag erin zonder dat wij de bal nog hadden geraakt in de 2e helft 0-1.
Bij ons lieten er een paar de “kop” hangen en waren niet meer alert.
Hierdoor kregen we in 9 minuten tijd 3 goals tegen en was de wedstrijd in de 50e minuut gespeeld 0-4. Bram en Tom gewisseld voor Tjerk en Dylan.
Hierna kropen we iets meer uit onze schulp en kregen in de omschakeling enkele mogelijkheden echter de eind pass was te slordig of de prima doelman van Neo hield de bal eruit.
Strijden deden we in ieder geval weer, en we hadden via Stan zowaar nog kans op de ere treffer echter oog in oog met de doelman schoot hij via de doelman naast.
In de counter was Neo nog een aantal keren gevaarlijk echter door goed verdedigen scoorden ze nog maar 2x zo kwam er een uitslag van 0-6 op het scorebord te staan.
Een verdiende nederlaag van een prima tegenstander waarbij we de wedstrijd hebben weggegeven in de eerste 10 minuten na rust door een gebrek aan strijd.

Man of the Match: Jesse