Competitiewedstrijd vv Ruurlo B1 – MVV’29

Opstelling: Luc, Yorn, Wiebe, Daan, Jesse, Tjerk, Tom, Thijn, Job, Stan, Wiebe.
Wissels: Bjorn, Dylan, Huub, Rob. geblesseerd: Bram, Daan.

Vandaag de eerste competitiewedstrijd in de hoofdklasse. Na een wisselvallige bekerserie begonnen we prima aan de wedstrijd. We zochten goed de vrije man en speelden goed vooruit met veel diepte in het spel. Door druk op de bal te houden konden we de bal snel weer veroveren bij balverlies. Kansjes kregen we al snel via Wiebe en Stan echter in de afwerking waren we nog niet scherp. Toch kwamen we verdient op een 1-0 voorsprong. Door druk te houden na balverlies veroverden we snel weer de bal. Stan kon een bekeken steekpass geven op de diep lopende Tom die de bal buiten bereik van de doelman in de verre hoek schoot.

MVV’29 kwam er af en toe gevaarlijk uit echter onze verdediging (allemaal 1e jaars) stond goed en gaf in de eerste helft weinig weg. De vleugelverdedigers Yorn en Jesse speelden een solide partij en Wiebe en de nog niet fitte Daan stonden in het centrum goed. In de omschakeling waren we af en toe zeer snel weg en zagen we schitterende aanvallen alleen het ontbrak aan de afwerking. Binnen 2 á 3 passes voor de goal van de tegenstander is klasse.Toch kregen we onverwacht de 1-1 tegen. De scheidrechter gaf na een struikelpartij een “goedkope penalty zodat MVV’29 weer in de wedstrijd kwam in de 38e minuut.

In de rust aangegeven dat de linies kort op elkaar moesten blijven spelen en druk moesten houden op de bal. Toch begonnen we niet geconcentreerd waardoor de 1-2 in 43 minuut viel. Niet door dekken en druk op de bal houden gaf MVV de mogelijkheid om vanaf de 16 mtr te schieten. De bal belande op de paal en werd in de rebound binnen geschoten 1-2. MVV’29 zette aan, en een hoekschop werd in de kluts binnen geschoten in de 46e minuut 1-3. Hierna toch weer het “heft” in handen genomen en weer gaan voetballen. De niet fitte Daan(toch een uur gespeeld) en Tjerk gewisseld voor Bjorn en Huub.

We speelden weer goed vooruit en kregen enkele goede mogelijkheden. Yorn kreeg nog een grote kans bij de 2e paal na een schitterende voorzet van Thijn echter de doelman hield hem er goed uit. De vermoeide Stan gewisseld voor de eveneens niet fitte Dylan. 10 minuten voor tijd Yorn gewisseld voor Rob.

MVV’29 zakte wat in en Ruurlo speelde vol op de aanval dit resulteerde in enkele grote mogelijkheden. Dylan werd 3x alleen voor de doelman gezet echter wist niet te scoren of maakte de verkeerde keuzes. Ook speelden we de laatste fase de bal teveel door het centrum waar het druk was.

Wiebe ter H kreeg ook nog enkele kansjes hij was echter ongelukkig in de afwerking. De laatste 10 minuten Bjorn naar voren gestuurd om meer power te hebben in de punt. Dit resulteerde in veel “kluts” ballen echter de bal wou niet goed vallen. Zo eindigde een redelijke wedstrijd in een 1-3 verlies waar een gelijkspel de verhoudingen beter had weergegeven. Positief is dat we allemaal strijd hebben geleverd tot de laatste minuut en we op dit niveau ons mannetje staan.

Dank aan Rob en Huub uit de B2

Men of the Match: Yorn