Competitiewedstrijd Victoria'28 B1 – vv Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Yorn, Wiebe, Daan, Jesse, Thijn, Tom, Tjerk, Stan, Bjorn, Wiebe.

Wissels: Bram, Job, Daan F
Vandaag op de donderdagavond richting Enschede voor de wedstrijd tegen Victoria’28 die vooruit werd gespeeld ivm september feest in Ruurlo.
We begonnen matig aan de wedstrijd en waren overdonderd door de technische vaardigheden van de tegenstander. Verdedigend stond het goed echter op met middenveld en voorin kwamen we er maar weinig aan te pas.
Victoria’28 drong ons ver terug op onze helft en we kwamen er maar moeizaam uit.
Het is dat onze verdediging wel scherp was olv Wiebe L, zodat we de 0 konden houden en langzaam uit onze schulp kropen. Victoria kreeg enkele goede mogelijkheden door schoten van afstand, echter Luc had er goed het zicht op zodat hij ze onschadelijk kon maken.
In de 16e minuut waren we in eens razend snel weg in de omschakeling. De bal werd veroverd op het middenveld en Thijn stuurde Wiebe ter Haar met een schitterende dieptebal weg. Oog in oog met de doelman wist Wiebe de bal over de uitgekomen doelman te lobben. Volkomen tegen de verhouding in stond het op eens 0-1 op dat.
Dit gaf ons de moet om toch meer vooruit te gaan spelen en wat brutaler te worden in balbezit.
Af en toe maakten we het ons zelf nog wat lastig door de bal achterin rond te gaan spelen met tegenstanders in de buurt.
Victoria’28 bleef de bovenliggende partij, echter het waren vooral de afstand schoten die voor gevaar zorgden. In de standaard situaties stonden we prima en gaven weinig weg. Ook gingen we voor elke bal met slidings en fysieke kracht alles om de tegenstander van scoren af te houden
In de rust aangegeven vooral de duels niet te schuwen en te strijden voor elke bal.
Tjerk gewisseld voor de van een blessure terugkomende Bram.
In de 2e helft waren we vanaf minuut 1 sterk in de duels en gaven weinig weg Victoria’28 ging op zoek naar de gelijkmaker en speelde behoorlijk fysiek toch bleven vooral de verdedigers bij ons overeind en gaven geen krimp.
En waar nodig speelden ze op het randje. In de omschakeling kregen we nog enkele mogelijkheden echter de eindpass was vaak te onnauwkeurig.
De toch wel verdiende gelijk maker viel uiteindelijk in de 23e minuut de prima spelende spits speelde Daan t M uit (overtreding of niet) en ging goed te 16 mtr in en schoot de bal beheerst binnen.
Dan denk je nu wordt het lastig, echter we lieten ons niet van ons stuk brengen en bleven geconcentreerd verdedigen.
Daar waar nodig ging de bal af en toe gewoon buiten de lijnen met als motto “niks meer weggeven”. Hierdoor kregen we zelf lucht en haalden Victoria’28 uit het spel.
Zo bleven beide teams strijden tot de laatste minuut olv een prima scheidrechter Bolwerk uit Dinxperlo.
Kortom een prima teamprestatie wat resulteerde in een verdient punt.

Volgende week Neo B1

Man of the Match: Wiebe L