Competitiewedstrijd TVC'28 – vv Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Yorn, Daan t M, Wiebe L, Jesse, Tjerk, Tom, Thijn, Daan S, Stan, Jop. Wissels: Bjorn, Dylan.

We begonnen matig aan de wedstrijd doordat we niet scherp genoeg waren in de persoonlijke duels en lieten TVC’28 teveel ruimte.
Ook speelden de linies teveel uit elkaar waardoor de ruimtes te groot werden. TVC’28 maakte hiervan goed gebruik en was de bovenliggende partij. In de 12e minuut was het dan ook raakt in de omschakeling. We leden te makkelijk balverlies en TVC’28 stond snel voor de goal. De bal werd goed binnen geschoten door de linker aanvaller van TVC’28.
Langzaam kwamen we iets beter in de wedstrijd en werd er meer strijd geleverd echter de linies sloten niet goed aan. Daan S kreeg nog een grote mogelijkheid alleen voor de doelman echter hij schoot te gehaast.
In de 38e minuut nog een tegengoal moeten incasseren 2-0.
In de rust Dylan ingebracht voor de gekwetste Jop.
Ook de spelers een spiegel voorgehouden en gevraagd wat de teamafspraken waren en waar het aan lag dat we niet goed speelden.
Duelkracht de linies korter op elkaar laten spelen was de oplossing. Zo gingen we dan ook de kleedkamer uit.
Het stond in ieder geval beter na rust meer strijd en de linies korter op elkaar. De tegenstander het initiatief laten en compact spelen.
Hierdoor kregen we enkele mogelijkheden voor oa Dylan en Stan de koelbloedigheid ontbrak.
In de omschakeling wel een tegengoal door verkeerd instappen en niet het gezicht op de bal te houden 3-0.
Toch kwamen we beter in de wedstrijd in de 29e minuut maakten we dan ook de verdiende goal 3-1 door een schitterende lob van Tom die de doelman kansloos liet 3-1. De prima ingevallen Dylan was balvast wat ons de mogelijkheid gaf om bij te sluiten. Hierdoor bleven we meer in balbezit en konden we de linies compacter laten spelen. Een mooie combinatie door het centrum tussen Tom en Dylan had ook een goal verdient echter het schot was te onzuiver.
We bleven knokken en kregen via een schitterende rush van Stan nog een grote mogelijkheid voor Daan S die de bal met links voorlangs schoot.
Verdedigend stonden we goed en gaven weinig weg toch viel in de laatste minuut de 4-1 door een vrije trap die goed werd binnen geschoten. Zo eindigde een wedstrijd met 2 verschillende helften van Ruurlo B1 in een 4-1 nederlaag.

Man of the Match: Dylan