Colin Gieling blikt terug op 1e seizoenshelft bij Ruurlo

Zevenaarder Colin Gieling is trainer van de MO17-1 in Ruurlo. “Ik ben een jonge trainer van 21 jaar, ben heel enthousiast en fanatiek!
We hebben een best jong elftal, maar hebben een prima 1e seizoenshelft gedraaid en laten zien wat we kunnen. Ik vind het een mooie uitdaging om met deze groep te werken, ze willen heel graag leren, en ze hebben allemaal de potentie om beter te worden ze maken een goeie ontwikkeling door.”

Colin bevestigt dat het damesvoetbal sinds 2015 bijzonder snel aan populariteit heeft gewonnen. Sindsdien zet ik mij in om voetbalmeiden te trainen.

Dienke Langenbarg is de assistent/leidster van het meidenteam en zit in de spelersraad waarin regelmatig overleg is over de meest uiteenlopende voetbalzaken. Zij is ook vertrouwenspersoon. Die taak vind ik voor Dienke uitermate belangrijk, er zijn zaken die mij niet aangaan.

Zij heeft veel ervaring. We gaan dikwijls met z’n tweeën sparren om de meningen op een lijn te krijgen om zo het beste team voor aanvang van de wedstrijd te kunnen neerzetten.` “Ik ben heel blij dat ze erbij is en zich ook elke keer inzet voor de groep.

Thirsa te Brinkhof ondersteund mij tijdens de trainingen, zij speelt zelf in MO19 en kan de meiden ook iets bijbrengen/leren.

Ik vind dat spelers hun eigen visie en speelwijze kunnen inbrengen. We overleggen veel.

Ik hoop als prestatie gerichte trainer, een goed seizoen te gaan draaien na de winterstop. Ik ben ervan overtuigd dat we met elkaar kunnen verrassen in de 2e klasse! Verder wens ik iedereen fijne feestdagen en alvast een gezond en sportief 2022!