Businessclub VV Ruurlo naar NK Allround & Sprint in Thialf

Zondag 27 januari hebben de leden van de Businessclub VV Ruurlo de eerste editie beleefd van het jaarlijkse sportieve evenement. De aftrap was afgelopen zondag in Heerenveen bij het NK Schaatsen Allround & Sprint.

Met bijna het complete aantal leden en de partners werd per bus afgereisd richting Thialf, waar we werden ontvangen door Margot Boer, voormalig topschaatster en deelneemster aan de Olympische Spelen van Sotsji in 2014 . Zij was de gehele dag onze gastvrouw en wist de inns en outs van Thialf en over het NK. Daarnaast heeft ze veel verteld over haar carrière en die van de huidige deelnemers aan het NK.

Vanaf 12 uur startten de wedstrijden; eerst de 1500 meter vrouwen, gevolgd door de mannen, waarna de 5 en 10 km werden geschaatst. Vanuit de VIP-lounge en de zitplaatsen buiten, was er goed zicht op het ijs en de schaatsers. De gehele dag werd iedereen voorzien van heerlijke hapjes en drankjes en natuurlijk was er ook voldoende gelegenheid om kennis en ideeën uit te wisselen, te netwerken en wat meer van het stadion te zien. De middag eindigde met de sprints, waar Michel Mulder liet zien dat hij toch echt de snelste is op de 500 meter, een spectaculaire race. Uiteindelijk pakten op de NK Sprint Jutta Leerdam bij de vrouwen en Hein Otterspeer bij de mannen het goud in het eindklassement. Hiermee zijn ze ook verzekerd van deelname aan de WK Sprint in februari.

Alle leden waren erg te spreken over de invulling van deze eerste editie; een geslaagd evenement. Meer weten en /of ook lid worden van de Businessclub? Klik dan hier voor meer info.