Belangrijke winst voor VV Ruurlo

VV Ruurlo heeft Tweede Paasdag op een zonovergoten sportpark ‘t Rikkelder een uitermate belangrijke overwinning behaald in het thuisduel tegen VVO uit Velp. De manschappen van trainer Wouter Schouten wonnen het duel om een eventuele rechtstreekse degradatie of nacompetitie te ontlopen met 2-1.

Door Jan Hendriksen

VV Ruurlo staat door de overwinning nu net weer boven de rode streep om de nacompetitie te ontlopen. Maar doordat VV Gendringen met 1-0 van FC Trias won en VIOS Beltrum verrassend in Arnhem met 2-1 van koploper MASV won blijft het onderin in de derde klasse ongekend spannend. Nummer veertien degradeert rechtstreeks. De nummer twaalf en dertien spelen nacompetitie.

10 Pax 1 21 6 5 10 31 41 -10 0 23
11 Ruurlo 1 22 6 3 13 28 44 -16 0 21
12 VIOS B. 1 22 4 8 10 36 49 -13 0 20
13 MvR 1 22 5 4 13 26 69 -43 0 19
14 Gendringen 1 22 5 2 15 35 62 -27 0 17

Het op de agenda naar voren gehaalde duel dat VV Ruurlo komende donderdagavond 25 april in ‘s Heerenberg op sportpark De Boshoek tegen MvR (aanvang 20.15 uur) zou wel eens van cruciaal belang kunnen zijn voor VV Ruurlo om zich dit seizoen rechtstreeks te handhaven in de derde klasse C.

VV Ruurlo had Tweede Paasdag wat recht te zetten tegen VVO. Het uitduel werd ondanks een flink overwicht in de tweede helft namelijk met 2-1 verloren. Om niet verder weg te zakken in de rangschikking moest er dan ook gewonnen worden, Sterkhouder Niek Sprukkelhorst was tegen VVO weer terug gekeerd in de selectie van VV Ruurlo. De ervaren kracht achterin zat tegen Pax een schorsing uit. Ook Wiebe ter Haar had zich weer aangesloten bij de selectie na zijn blessure en scoorde dan ook in de slotfase van het duel de beslissende treffer (2-1).

Hopelijk wordt het elftal donderdagavond in het cruciale degradatie duel door een grote publieksschare uit Ruurlo in ‘s Heerenberg ondersteund. Het kan de manschappen van Wouter Schouten alleen maar ‘versterken’.

Voor foto impressie: zie Facebook pagina VV Ruurlo.

Foto onderschrift: Dolle vreugde na het winnende doelpunt van Wiebe ter Haar.