Aanscherping Alcoholbeleid VV Ruurlo

VV Ruurlo heeft jullie hulp hard nodig voor het volgende:

Op 1 januari 2014 is de wettelijke verplichting, het verbod om aan jeugd onder de 18 jaar alcohol te kopen, verkopen en nuttigen, ingegaan. We hebben daar de afgelopen jaren al diverse keren aandacht aan besteed, waarbij het vooral tijdens het Karel Stegeman Toernooi van 2017 een grote rol heeft gespeeld. Nog steeds wordt deze wet bij ons niet voldoende nageleefd. Afgelopen jaar zijn we een aantal keer bezocht door een mystery guest van de gemeente Berkelland, en deze heeft geconstateerd dat wij als VV Ruurlo regelmatig deze wet overtreden. De gemeente die dit volgens de wet controleert stelt simpelweg:

Dit is de wet en overtreders worden gestraft.

Wanneer in de toekomst geconstateerd wordt dat wij als vereniging ons weer niet houden aan bovengenoemde regelgeving, kan de gemeente VV Ruurlo zware (geld)straffen opleggen. Ze kunnen zelfs overgaan tot volledige “drooglegging” (geen alcohol meer verkopen). Een maatregel met grote consequenties voor onze voetbalvereniging.

Daarom vragen wij alle leden van VV Ruurlo om ons te helpen in de naleving van deze regelgeving door zich te houden aan de volgende regels:

• Het is VERBODEN alcohol te gebruiken onder de leeftijd van 18 jaar op sportpark ‘T Rikkelder;
  • Het is VERBODEN op welke manier ook, alcohol te verstrekken aan leden en niet leden onder de 18 jaar;
  • < 25 jaar ? Laat bij aankoop van alcohol je LEGITIMATIE aan het barpersoneel zien;
  • Als bij verkoop van alcohol twijfel is over de leeftijd, vraag ALTIJD om legitimatie;
  • Zaterdags voor 15.00 uur wordt er GEEN alcohol verkocht en gedronken op sportpark ‘T Rikkelder;

Wij hopen op begrip en het naleven van bovenstaande regels. Het naleven kan alleen als iedereen zich daarvan bewust is, en zich daar ook aan houdt. Bij voorbaat hartelijk dank voor de medewerking,

Bestuur en Kantinecommissie VV Ruurlo