Wel complimenten maar geen punten voor Ruurlo 6.

Zaterdagmiddag 16 uur we hebben nog 16 personen voor de wedstrijd tegen Pax 9. 16:12 uur we hebben er nog 15. De meerderheid ging ervan uit dat het toch wel afgelast werd en spaarde zich niet op de Reurlse Winternacht. Zondagochtend 7.25 uur, 14 man, 7:37 uur 13 man. Dat kan nog zonder al te veel wissels is ook wel lekker. Om half 9 hebben we echter nog maar een man of 9 want we missen nog vier personen die er wel zouden zijn. Een van die vier ligt nog in bed maar is volgens broederlief met geen mogelijkheid wakker te krijgen. We drinken rustig de koffie op en maken samen met de voetbalmoeders die meerijden een plan. Een van de chauffeuses zal langs twee van de vier heren rijden en ze met een paar spelers uit bed halen. Zo gezegd zo gedaan. We noemen geen namen maar de ene heeft later die dag twee doelpunten gemaakt en die andere heeft een avond van tevoren meegedaan met een MMA gevecht bij Antonio. Zijn beloning een pizza heeft hij helaas ook nog niet ontvangen. Onderweg bellen we de vader van de broer van op en die kiepert hem uit bed en levert hem af bij het voetbalveld zodat hij wellicht die dag toch nog de Griddy kan doen. We zijn deze voetbalvader daarvoor zeer dankbaar.

Al met al hebben we om 9:24 uur toch nog 12 man in de kleedkamer. Onze penningmeester die geblesseerd is appt om de haverklap wie te laat is en wie er helemaal niet is. De 13e man zien we helemaal niet en zijn Sinterklaasgedichtje klopt dan ook aardig. Iets met een schuwe bunzing.

Iets over half 10 trappen we af, ondanks alle personele problemen hebben we een aardig team in het veld staan. We missen om diverse redenen ook nog Rick W. en Siep onze twee topscorers. We beginnen aardig aan de wedstrijd en wellicht is er aan de kant van Pax 9 sprake van onderschatting. Na ongeveer een kwartier komen we op achterstand. Een van de voorwaartsen van hun is rapper dan onze verdedigers en keeper en schiet hun op voorsprong. We raken niet in paniek en blijven aardig voetballen. Voorin zijn Bram en Jelle nog niet echt in vorm en daardoor kunnen we de bal niet in de ploeg houden. Sem speelt op een nieuwe positie voor hem achter de spitsen en is daar in zijn element en draait lekker weg bij zijn tegenstanders. Tot aan de 16 meter spelen we redelijk maar dan houdt het op. Pax 9 komt er vaak snel uit maar Robbe redt ons twee keer door de spits van hun te vloeren. De scheidsrechter redt weer op zijn beurt Robbe door hem te laten staan. Daar komen we goed weg. We zijn dan ook zeer content met deze man in blauw trainingspak. Mats krijgt een uitgelezen kans op de 1-1, hij verschijnt alleen voor de keeper en lijkt de bal in de lange hoek van het doel te schieten maar de bal gaat net langs de andere kant van de paal. Met een 1-0 achterstand gaan we de rust in. De spelers zijn vooral onder de indruk van Gerrit, een van de spelers van Pax die al wel tegen de 60 is. Deze grijze postduif kan nog goed voetballen vinden ze.

Na rust neemt Jelle op eigen verzoek plaats op de bank. Hij voelt zich niet zo lekker. Na rust komt Pax al vlot op 2-0 door een goede aanval. Niet veel later wordt het ook 3-0 doordat uit een corner een van hun vrij in kan koppen. Jelle is inmiddels in het veld gekomen voor de moegestreden Mats. Milan die de avond van tevoren geen pizza had gehad krijgt een beste kans om voor ons te scoren. De bal verdwijnt in het zijnet. Een kwartier voor tijd scoort Pax de 4-0. Dan komen de gekke vijf minuten van Jelle, in de 84ee minuut scoort hij de 4-1, een van de verdedigers van Pax speelt de bal verkeerd terug en hij weet wel raad met dit buitenkansje en hij schuift de bal beheerst binnen. Vlak voor tijd scoort hij weer. Hij speelt een verdediger uit en verschalkt wederom de keeper door de bal in dezelfde hoek te schieten, 4-2. Daarna fluit de scheidsrechter gelijk af. Vreemd want op het veld naast ons waren ze eerder begonnen en nog bezig. Maar goed daar lag verder bij ons niemand wakker van. We zijn aardig tevreden met dit resultaat. De leiders van Pax geven ons nog een compliment dat we een leuk elftal hebben. Wel complimenten maar geen punten. De gehaktbal was minder. Een zesje. Nu wacht ons nog de Kerstaktie en de boerenkooltraining en dan hebben we echt winterstop. Op 12 januari beginnen we weer met een indoortraining bij de Waltakke en op 19 januari trainen we weer op het veld. Op zondag 22 januari spelen we thuis een oefenwedstrijd tegen EGVV 2. De aftrap is om 11 uur. Mocht je een keer vrijblijvend mee willen trainen bij ons dan kan dat altijd. PS onze keeper zou aanvankelijk het wedstrijdverslag schrijven maar hij had ook last van de Reurlse winternacht.