Wedstrijdverslag vv Ruurlo B1 – Rigtersbleek B1

Opstelling: Luc, Daan t M, Wiebe L, Jesse, Wiebe t H, Tom, Thijn, Stan, Dylan, Daan S.
Wissels: Huub, Tjerk, Bram, Job.

Vandaag tegen de ploeg direct onder ons nl Rigtersbleek B1.
We begonnen prima aan de wedstrijd en waren de betere ploeg. Kansjes kregen we in de omschakeling echter de eind pass was niet goed of er zat een been tussen.
Toch dachten we in de 18e minuut op voorsprong te komen. Wiebe t H haalde vanaf de linker zijde de achterlijn en gaf de bal prima voor. Stan was goed naar binnen gekomen en schoot de bal via de kluts binnen.
Echter de grensrechter van Rigtersbleek stak de vlag in de lucht voor buitenspel.
Ondanks dat de bal vanaf de achterlijn werd voor gegeven keurde de scheidrechter de goal af.
We waren niet van slag en bleven voetballen. We zochten veelvuldig te diepte met lopende mensen en verdedigend zat het goed dicht.
De verdiende 1-0 viel uit een schitterende pass van Wiebe t H die Tom alleen voor de doelman zette.
Tom faalde niet en schoot de 1-0 binnen.
In de 35e minuut Wiebe L moeten wisselen die net hersteld was van een blessure maar conditioneel nog niet 100% is .Bram ingebracht op de linksback positie en Jesse centraal laten spelen zoals de afgelopen weken. Gaande weg de 1e helft werd het voetbal wat minder echter kansen gaven we niet weg.
In de rust aangegeven vooral zo door te gaan en scherp te blijven in de duels. Ook moest er meer beweging zonder bal zijn.
In de 2e helft begon Rigtersbleek te drukken en kregen we mogelijkheden in de omschakeling via Wiebe t H en Stan echter de verdiende 2-0 bleef uit.
Verdedigend stonden we echter goed en bleven geconcentreerd voetballen. Naar mate de 2e helft vorderde werd de wedstrijd steeds rommeliger, veelvuldig balverlies aan beide zijdes en weinig voetbal meer.
In tegenstelling tot het begin van de competitie bleven we nu verdedigend goed overeind en gaven niks weg. Ondanks de magere 1-0 voorsprong was er van zenuwen geen sprake. En werd er zakelijk gespeeld wanneer dit gevraagd werd.
Kortom een prima resultaat in een matige wedstrijd echter de punten waren vandaag belangrijk.

Men of the Match: Yorn & Luc