Wedstrijdverslag Heino JO17-1 – Ruurlo JO17-1

Opstelling: Jop, Yorn, Daan t M, Jesse, Thijs F., Huub, Wiebe, Daan S., Job, Daan F., Stan.
Wissels: Luuk, Laurens, Ties.

Voor de wedstrijd duidelijk kenbaar gemaakt dat er gewonnen moet worden van Heino.
Dit om een goede start te maken van de competitie. We begonnen dan ook sterk aan de wedstrijd; zeer compact spelen en sterk in de persoonlijke duels. Binnen 10 minuten was er dan ook een grote kans voor Stan. Oog in oog met de doelman lobde hij hem over de keeper, maar helaas niet in het doel.
In tegenstelling tot voorgaande wedstrijd ging het na de eerste 20 minuten er slechter aan toe en Heino kwam hierdoor beter in de wedstrijd. Door balverlies voorin zette Heino een counter op en via de linker kant was de 1-0 een feit. Hierdoor waren we een beetje de weg kwijt en stopten we met voetballen. Er werden teveel lange ballen gespeeld en er werd ook te langzaam gehandeld. In de extra tijd van de eerste helft kregen we een vrije trap mee. Deze werd onderschept waardoor er weer een counter van Heino volgde. Achterin stond het 1 op 1 en het middenveld schakelde niet goed mee om, waardoor Heino de 2-0 kon binnen schieten.

In de rust aangegeven dat de wedstrijd nog niet gespeeld was en dat we onze opdrachten moesten nakomen. Deze hadden wij niet in de eerste helft laten zien. Ondanks dat we weer matig begonnen aan de tweede helft, drongen we wel aan wat leidde tot verschillende kansen op de 2-1. Wat later in de tweede helft konden we moeilijk de bal in de ploeg houden en bouwden we niet goed op. Hierdoor maakte Heino in de 68e minuut de 3-0. In de laatste 10 minuten kregen we nog een aantal kansen, maar deze werden niet benut en zo was de eindstand 3-0.