Wedstrijd verslag Ruurlo JO17-1 – Sparta E. JO17-1

Opstelling: Jop, Laurens, Daan t M, Jesse, Thijs, Huub, Daan F, Daan S (c), Wiebe, Emre, Stan.

Wissels: Yorn, Luuk, Job.

Deze wedstrijd was heel erg belangrijk om aansluiting te houden met de top.

Er is een wijziging toegebracht in de opstelling. Wiebe verschoof van het middenveld naar de voorhoede, en Daan F verschoof naar het middenveld.

We begonnen de wedstrijd scherp. Na 8 minuten gaf Wiebe de bal voor op Emre die hem vervolgens in het doel schoot. In de 10e minuut maakte Stan een mooie actie en rondde hem mooi af.

We speelden bij vlagen goed, maar ook leden we heel veel slordig balverlies. Dit resulteerde in een aantal grote kansen voor de tegenpartij. Toch hielden we stand en gingen we met 2-0 de rust in.

In de tweede helft begonnen we heel erg slordig. Uiteindelijk kwam Sparta E. dan ook op 2-1 via een penalty in de 43e minuut. Toen kregen we het moeilijk, maar via een actie over de linkerkant tussen Stan en Thijs kreeg Wiebe via Emre de bal en ronde hem goed af. Dit hadden we nodig. Na geklungel in de verdediging van de tegenstander maakte Wiebe in de  61e (twee minuten na de 3-1) de 4-1.

Hierna gebeurde er niet veel meer. Wel kwam de tegenstander door miscommunicatie in de verdediging van ons op 4-2. Dit was pas in de 79e minuut waardoor er niet veel aan de hand was. Dit was dan ook de eindstand.

Ondanks het slordige spel hebben we wel 3 punten gepakt. We hopen dat we volgende week weer 3 punten pakken als we uit spelen tegen NEO JO17-1 in Borne.

Thijs