VV Ruurlo & Wouter Schouten, beide toe aan een nieuwe uitdaging

De voetbalvereniging vv Ruurlo gaat op zoek naar een nieuwe trainer voor het seizoen 2021-2022. In goed overleg is besloten om het contract met Wouter Schouten niet te verlengen. De technische commissie gaat op zoek naar een nieuwe trainer voor de 1e selectie die op de bestaande fundering met een enthousiaste, jonge en talentvolle selectie verder kan bouwen aan een mooie toekomst. Wouter stapt uit de club waar hij zelf als voetballer heeft gespeeld en ook als jeugdtrainer vele jaren actief is geweest. Wouter is op dit moment bezig aan z’n 5e seizoen bij de hoofdmacht van vv Ruurlo.

In z’n 1e seizoen (2016-2017) wist Wouter met Ruurlo 1 middels de nacompetitie de 4e klasse te ontstijgen om zich vervolgens met succes en met een herkenbare speelwijze probleemloos in de 3e klasse te kunnen handhaven. Tijdens dit seizoen wist het vlaggenschip net niet een periodetitel te bemachtigen. Het 3e seizoen in de 3e klasse verliep iets moeizamer, het rechterrijtje was de plek waar Ruurlo 1 zich bevond, wel werd klassenbehoud ruim voor ‘t einde van de competitie gerealiseerd. Seizoen 4 werd door corona in maart stilgelegd en ook nu rolt de bal helaas niet meer. We zullen wederom moeten afwachten of de competitie uitgespeeld zal worden. Dit seizoen heeft Ruurlo zich van z’n goede kant laten zien. De titelkandidaten OBW en Doetinchem hadden het lastig tegen Ruurlo en van concurrent Montferland werd gewonnen. Na drie speelrondes staat Ruurlo op de 10e plaats in de 3e klasse C, laten we hopen dat vanaf begin 2021 de competitie weer hervat kan worden en we dit seizoen succesvol kunnen uitspelen.

Vooruitblik

De vv Ruurlo heeft een mooie toekomst voor zich. Met een brede, jonge, talentvolle en enthousiaste groep selectiespelers heeft de vv Ruurlo wel wat te bieden. We gaan dan ook op zoek naar een enthousiaste trainer die het maximale uit elke speler weet te halen en zo Ruurlo 1 laat uitgroeien naar een team dat zich lastig laat verslaan en sportief gezien de nodige uitdagingen gaat zoeken en vinden.

Namen het bestuur en technische commissie danken we Wouter voor de tijd en energie die hij in onze club heeft gestoken en wensen Wouter veel succes in zijn verdere trainerscarrière en op persoonlijk vlak wensen we Wouter natuurlijk een mooie toekomst toe.

Frank Floris

Voorzitter TC vv Ruurlo