VV Ruurlo ondersteunt NIX18-campagne

Per 1 januari 2014 mag aan jongeren onder de 18 geen alcohol of tabak meer worden verkocht. Ook mogen jongeren tot hun 18e geen alcohol bij zich hebben in het openbaar, bijvoorbeeld op straat, in de kroeg, op een station of op een sportcomplex.

De VV Ruurlo staat achter deze regelgeving en zal er bijvoorbeeld tijdens het komende Karel Stegeman Toernooi nauwlettend op toezien dat aan jongeren onder de 18 geen alcoholische dranken worden verstrekt. Met de organisatiecommissie zijn hierover een aantal afspraken gemaakt. Zo zullen de uitgiftepunten rondom de velden komen te vervallen en zal er vanaf 13.00 uur uitsluitend in de kantine en in een tijdelijke uitbreiding van deze kantine alcoholische dranken te krijgen én te consumeren zijn. Genoemde uitbreiding bestaat uit een afgebakende overkapping aanpalend aan de kantine.

Het bedienend personeel is nadrukkelijk geïnstrueerd op naleving van deze regel en ter ondersteuning van het personeel zal gewerkt worden met polsbandjes. Wij vragen alle leden van onze vereniging begrip hiervoor en natuurlijk ook hun nadrukkelijke medewerking hieraan.

Bij een eventuele overtreding loopt de vereniging het risico een (forse) boete opgelegd te krijgen en zelfs de horecavergunning te verliezen. Wij willen dit risico absoluut niet lopen en zullen dan ook streng toezien op misbruik.

Bestuur VV Ruurlo