Voorbeschouwing VV Ruurlo – SV Zwolle

Trainer Wouter Schouten: “We staan te popelen om de wei in te gaan”

Na een winterstop van vijf weken staat zondag 28 janauri voor de hoofdmacht van VV Ruurlo weer het eerste competitieduel van het seizoen 2017-2018 voor de deur in de derde klasse B van het district Oost van de KNVB. Coach Wouter Schouten van VV Ruurlo kijkt tevreden terug op de voorbereiding naar het duel tegen SV Zwolle. “We hebben de (oefen)wedstrijden tegen VV Reunie uit Borculo en Vios Beltrum gebruikt om iedereen fit te krijgen en de vaste spelpatronen er in te slijpen. Het resultaat van deze twee duels was minder relevant. Vandaag spelen we weer voor de punten.” Ook SV Zwolle oefende twee keer. Tegen vierdeklasser klasse SV Raalte bleef het 0-0 en tegen vijfdeklasser  FC Ulu Spor werd het 2-2.  De ploeg staat momenteel op een keurige tweede plaats met achttien punten. Opvallend detail bij de Zwollenaren is dat van die achttien punten er maar liefst zestien thuis gepakt zijn. VV Ruurlo sloot de eerste helft van de competitie af met een zakelijke overwinning op VV Heeten. Er werd weinig weggeven en voor op het juiste moment gescoord. VV Ruurlo kan vandaag weer beroep doen op Leon Hoijtink die is hersteld van zijn blessure. Het verschil tussen beide ploegen bedraagt twee punten. Bij een overwinning gaat VV Ruurlo over SV Zwolle heen. “Daar spelen we vandaag voor. We zijn goed voorbereid en we staan te popelen om de wei in te gaan”, aldus trainer Wouter Schouten.

Onbekende

Datzelfde geldt voor SC Zwolle onder leiding van trainer Joshua Nijlant die voor het vierde seizoen actief is voor de Zwolse voetbalvereniging. VV Ruurlo en SV Zwolle troffen elkaar dit seizoen nog niet. “VV Ruurlo is dan ook nog de grote onbekende dit seizoen. Vorig jaar speelden we in de derde klasse van het district Noord van de KNVB met tegenstanders als  VV Stânfries uit het Friese Appelscha en VV Dwingeloo (Drenthe) en nu tegen VV Ruurlo uit de Achterhoek. Een grotere tegenstelling is niet mogelijk”, aldus Nijlant die twee jaar geleden met SV Zwolle vanuit de vierde- naar de derde klasse promoveerde. Doelstelling van Nijlant is om dit seizoen met SV Zwolle in het linker rijtje te eindigen.