Voorbeschouwing VV Ruurlo – SV Grol

SV Grol is zondag op sportpark ‘t Rikkelder de tegenstander voor VV Ruurlo in de derde klasse C.

Vorige week kwam Ruurlo niet in actie tegen MvR hoewel het in ‘s Heerenberg op kunstgras zou spelen. Grol kwam wel in actie en kreeg titelkandidaat VDZ op bezoek. Grol dat voor het laatst op 4 november een wedstrijd had gewonnen zou een zware wedstrijd tegemoet gaan. Echter VDZ werd met 3-1 terug naar Arnhem gestuurd. VDZ kwam deze week opvallend in het nieuws. Er zijn namelijk enkele spelers uit onvrede gestopt. VV Ruurlo speelde na de winterstop één competitieduel. De wedstrijd thuis tegen OBW werd verloren. Ruurlo voetbalde goed mee met OBW maar kon de gevaarlijke voorhoede niet van het scoren afhouden. “In onze ogen is OBW de favoriet voor de titel. Degelijk achterin en vooral in tweede klasse waardig”, aldus VV Ruurlo trainer Wouter Schouten. Het verschil tussen Ruurlo en Grol bedraagt momenteel vijf punten. Ruurlo gaat er daarom ook alles aan doen om op twee punten te komen en een voorsprong uit te bouwen op de onderste plekken. Schouten; “Aan de heenwedstrijd in Groenlo houden we een goed gevoel over. Met name Mart Zieverink hadden we onder controle. De spits van Grol staat met vijftien doelpunten bovenaan in de topscorers lijst van 3C. ” Daarnaast is Ruurlo lijstaanvoerder van het ‘rechte rijtje’. “We hebben uitgesproken dat we in het linker rijtje te willen eindigen. Alle redenen om vandaag vol aan de bak te gaan tegen Grol en de punten in Ruurlo te houden”, aldus Schouten. Grol wil op termijn terug naar de tweede klasse. “Wij zijn ervan bewust dat dat voor dit seizoen een erg ambitieuze doelstelling is. Wel hopen wij een serie neer te kunnen zetten zoals wij in het begin ook hebben gedaan en wellicht dan mee te kunnen strijden voor een periode. Dat daarin niks onmogelijk heeft vorig jaar in deze klasse VIOD bewezen”, zo verklaart elftalleider Frank Slutter van SV Grol. Grol moet het helaas vanaf het begin van het seizoen tot heden vaste waarde Michel Kamphuis missen in de selectie. We wensen beide elftallen en de supporters een prettige en sportieve wedstrijd toe.