Voorbeschouwing VV Ruurlo – MvR

Zondag is in het thuisduel van VV Ruurlo MvR uit ‘s Heerenberg te gast in Ruurlo. Talloze Ruurloërs zullen zich afvragen waar de letters MvR voorstaan. De club is vernoemd naar een van de ‘Martelaren’ van ‘s Heerenberg; Marinus van Rooijen. Ofwel, beter bekend als de fietsende en voetballende Achterhoekse ‘kapelaan’ uit het verre verleden.

Maar die bijzondere clubnaam zal naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar augustus na bijna honderd jaar tot het verleden behoren. Er staat namelijk een fusie op stapel tussen MvR en de buurtclubs rondom ‘s Heerenberg: Voetbalvereniging Stokkum en Voetbal Vereniging Lengel (VVL). MvR werd vorig seizoen tweede in de vierde klasse D achter VV Doetinchem. Via de nacompetitie, waarbij Vios Beltrum het eindstation was, werd promotie afgedwongen. MvR viel vorig jaar op door vaak op de nul te spelen. Uit 26 competitie duels kreeg men er maar slechts achttien doelpunten tegen! In de derde klasse kent de promovendus dit seizoen een moeilijk begin. De ervaren doelman van MVR stopte vlak voor aanvang van de competitie met zijn rol als doelverdediger. Op dit moment staat MvR dertiende met vier punten. “Handhaving is ons doel dit jaar”, zo laat Toon Ruikens namens MvR in aanloop naar het duel weten. VV Ruurlo pakte afgelopen zondag tijdens het ‘carnavals inhaalwedstrijd’ tegen SV Grol drie heel belangrijke punten. Voetballend laat Ruurlo de de laatste wedstrijden een stijgende lijn zien en dit werd tegen Grol bekroond met een verdiende overwinning. Na zeven wedstrijden staat VV Ruurlo op ze achtste plek met tien punten. “Vandaag spelen we voor de drie punten en willen we een gat slaan met de onderste ploegen en ons stevig in het linkerrijtje te nestelen”, zo verklaart trainer Wouter Schouten van VV Ruurlo die over een bijna fitte en volledige selectie beschikt. We wensen beide elftallen veel succes en de supporters een prettige sportieve wedstrijd toe.