Verslag seizoen 2016-2017 Ruurlo 1

Het reguliere seizoen zit erop. Het seizoen is tot ieders tevredenheid afgesloten met de behaalde doelstellingen die aan het begin van het seizoen waren gemaakt: eindigen in de top drie en een periode pakken. Het eindresultaat is een fantastische tweede plek met een puntentotaal dat nog niet eerder was behaald door het vlaggenschip van Ruurlo.

Natuurlijk waren er aan het begin van het seizoen vraagtekens over de aanstelling van hoofdtrainer Wouter Schouten. Sceptici vroegen zich af of het wel verstandig was om een speler, die dat jaar ervoor nog de aanvoerdersband had gedragen aan te stellen als hoofdverantwoordelijke voor het eerste elftal. Gelukkig hadden ze het bij het verkeerde eind. De bevlogenheid van Schouten, zijn inzicht in het spelletje en het omgaan met de jongens gaat hem bijzonder goed af.  Sterker nog, ik denk dat Ruurlo een gouden greep heeft gedaan om Schouten de verantwoordelijkheid te geven. Hij had natuurlijk al een goede band met de jongens van de A1, waar hij de afgelopen jaren aan het roer stond. Dat heeft hij doorgetrokken naar het eerste team. Zoals gezegd is de nacompetitie gehaald en in twee duels tegen, de winnaar van Sprinkhanen- Dinxperlo, zal uitgemaakt worden of Ruurlo daadwerkelijk de stap naar boven kan maken.

Natuurlijk waren er ook minder leuke momenten het afgelopen seizoen. Het niet meer kunnen spelen van Jelle Kornegoor. De vervelende blessure van Niels Ooyman opgelopen in de wedstrijd tegen Meddo. Lars Lenselink, die op de weg terug leek maar een nieuwe blessure opliep. Leon Hoijtink die in het begin van het seizoen geblesseerd raakte en een groot gedeelte voor de winterstop moest missen. Sander Krabben die zelfs twee keer dit seizoen in de lappenmand belandde. Dennis Pardijs is ook net weer fit na een half jaar herstel. Jeroen Buunk zit op dit moment in de ziekenboeg en heeft langdurig herstel nodig i.v.m. een afgescheurde kruisband. Zo kan ik er nog wel een paar spelers opnoemen die kortstondig niet konden spelen. Verder het vertrek van Maikel Janssen en Jordi van der Knoop.

Toch is het met de inbreng van jonge spelers uit de A uitstekend opgevangen. Wiebe ter Haar, Mike van den Toorn, Koen en Tom Meutstege, Glenn Dekkers en keeper Luc Kosters hebben bewezen klaar te zijn voor “het grote werk”. Vlak daarachter nog een aantal spelers die ertegen aan zitten en prima in het schaduwteam (lees tweede elftal) kunnen acteren.

De eerste competitiehelft kwam wat moeizaam op stoom. Thuis werd verloren van AD’69 en Keijenburgse Boys, in de uitwedstrijden waren Erix en Reunie ons de baas. Na de winterstop ging het pas echt goed lopen; geen wedstrijd meer verloren en 23 punten gepakt uit negen duels.

Nu dus op naar de nacompetitie. Op 28 mei eerst de thuiswedstrijd en dan op tweede pinksterdag moet er uitgespeeld worden. De winnaar over deze twee duels promoveert naar de 3e Klasse.

Wat de doelstelling voor volgend jaar is mochten we promoveren? Ik denk, met deze groep, dat we voor dezelfde doelstelling kunnen gaan als dit jaar. Er zit genoeg potentie in deze groep en ook de jeugd doet van zich spreken. Niet voor niets acteert de jeugd met drie teams volgend jaar op hoofdklasse niveau. Een absoluut unicum in de historie van Ruurlo.

Ook wil ik de supporters bedanken voor de geweldige support langs de lijn. Het is meer regel dan uitzondering dat er bij uitwedstrijden meer supporters uit Ruurlo zijn dan van de thuisspelende ploeg. Natuurlijk hopen wij ook op 28 mei en 5 juni ook op veel toeschouwers uit Ruurlo. Het belang van de 12e man wordt toch nog regelmatig onderschat. Sprekend voorbeeld is landskampioen Feyenoord.

Als laatste wil ik de begeleiding van Ruurlo 1 bedanken voor de inzet elke week weer. Iedereen op zijn eigen manier maar allemaal even belangrijk.

Henk Stegeman, leider Ruurlo 1