Van de voorzitter

En hierbij opnieuw een korte terugblik van de afgelopen twee maanden als voorzitter van de VV Ruurlo. We willen iedereen graag op de hoogte houden van de zaken waar we als bestuur mee bezig zijn. Maar we missen ook vast van alles. Aarzel niet om ons aan te spreken. Als we op de club zijn, of stuur ons een mail. Input van onze leden is van harte welkom.

Organisatie

Wat we gemerkt hebben dat het nog wel eens onduidelijk is wie nu eigenlijk waarvoor verantwoordelijk is. Daarom hebben we het organogram van de bestuursorganisatie vernieuwd. Hij staat hier op de website.

Alcoholbeleid

We hebben de afgelopen maand veel aandacht besteed aan ons alcoholbeleid. We zijn het afgelopen jaar 2 keer serieus gewaarschuwd door de gemeente, en we willen niet het risico lopen van het krijgen van een boete. We hebben daarbij de hulp nodig van alle leden. Als bestuur en als kantine commissie willen we niet als politieagent door de kantine lopen. Help ons mee om op te letten en NIX18 moet door iedereen opgevolgd worden. Begin April 2018 zijn er een 3-tal instructieavonden, waarbij Iriszorg ons gaat helpen met de instructie verantwoord alcohol schenken.

Duurzaamheid

We hebben ondertussen een rapport van een energiescan ontvangen, waarbij ons is gewezen op de mogelijkheden om een groene club te worden. En er staan een aantal interessante adviezen in. We gaan het rapport goed bestuderen, en kijken welke maatregelen we kunnen en willen implementeren. We hebben ondertussen een werkgroep geformeerd met Ben Lodeweges, Richard Witteveen, Jan Tragter en Edwin Mombarg. Zij gaan het verdere traject begeleiden.

Sport Federatie Berkelland

Als VV Ruurlo zijn we lid geworden van de sport federatie berkelland. Het SFB kan ons ondersteunen bij diverse activiteiten en is een belangrijke partner en adviseur richting onze gemeente. Vrijwel alle voetbalverenigingen in de gemeente berkelland zijn lid van de SFB, en daarom kan het een belangrijk medium zijn.

Vrijwilligerswerkgroep

We zijn eind vorig jaar begonnen met een vrijwilligerswerkgroep. En dat gaat erg goed! Door de inzet van Erik, Wilco, Wout, Ted en Hans zijn er ondertussen kantine vrijwilligers gevonden voor de maandag en woensdag avond. Beide avonden was de kantine gesloten, maar sinds vorige week hebben we weer bezetting voor deze avonden. Dat is echt top!!! Dank voor jullie fantastische inzet mannen! En als je wilt weten hoe ik er naar kijk als voorzitter, check dan dit filmpje nog maar eens.

Ik ben vast nog van alles vergeten, maar volgens mij waren dit de hoofdpunten. Tot snel!