Van de Voorzitter

Het jaar 2017 is bijna voorbij, ik vind dit een mooi moment om weer een korte terugblik op de afgelopen periode te geven.

De Groene club

De vorige maand heb ik verteld dat we ons hebben opgegeven om mee te doen aan het KNVB initiatief “De Groene Club”. De KNVB heeft 30 clubs geselecteerd die geholpen gaan worden bij hun duurzaamheids plannen. En ook wij zijn geselecteerd! We zijn in Zeist geweest, en daar is toegelicht wat dit initiatief inhoud. Er zal op korte termijn een energiescan uitgevoerd gaan worden, en deze scan levert input voor een implementatieplan. De KNVB zal helpen bij het aanvragen van offertes, helpen bij het (gezamenlijk) inkopen, bij de financiering en bij de subsidieaanvragen. Er is bij de VV Ruurlo een werkgroep opgericht met Ben Lodeweges, Jan Tragter en Richard Witteveen. Deze werkgroep gaat in opdracht van het bestuur en de stichting een plan maken.

Week van de vrijwilliger

Een belangrijk initiatief die we gestart hebben is onze aandacht voor de vrijwilligers. In de week van de vrijwilliger hebben we vooral aandacht besteed aan het waarderen van onze vrijwilligers, door chocoladeletters uit te delen aan alle vrijwilligers. Er zijn nog veel chocoladeletters over, dus als je nog niets gehad hebt, meld je dan in de kantine! Daarnaast is er een werkgroep gestart met Eric Hissink, Wilco te Veldhuis, Wout Meutstege en Ted Boeijink. Deze werkgroep gaat het verder werven van vrijwilligers oppakken. Dat zullen ze vooral doen door veel publiciteit te geven en ook leden actief te benaderen. En het heeft al geleid tot 10 extra vrijwilligers in de afgelopen weken! En dat is echt top. Zonder vrijwilligers kunnen wij als club niet bestaan, en daarom ook de slogan : Zonder jou is er geen bal aan!

Activiteiten

En dan zijn er ook nog diverse activiteiten geweest, en opnieuw als je het op een rij zet elke keer weer ben ik trots op wat we allemaal voor elkaar krijgen met elkaar : Sinterklaasmiddag voor de kleinste jeugd, boerenkoolavond op de laatste trainingsavond, ruilbeurs voor de COOP voetbalplaatjes en de jaarlijkse kerstactie. En dan is er op zaterdag 24 december nog het 45+ stampot toernooi. En dat moet allemaal maar weer georganiseerd worden…. Dank jullie wel daarvoor, alle betrokken vrijwilligers!

Sportief

Sportief was het voor Ruurlo 1 een mindere periode, met 3 verliespartijen, 1 gelijk spel en gelukkig 1 overwinning afgelopen zondag. De laatste twee wedstrijden waren heel erg belangrijk en geven veel vertrouwen voor de rest van het seizoen.

Tot Slot

Hier laat ik het bij voor deze maand. Ik wil alle leden hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2018 toewensen namens het bestuur van de VV Ruurlo. En wij willen alle leden uitnodigen voor de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie op zondag 7 januari 2018.

Als jullie vragen of opmerkingen hebben : voorzitter@vvruurlo.nl

Henry Meutstege