Van de bestuurstafel

Onder deze rubriek kunnen jullie voortaan informatie verwachten over bestuursbesluiten, ontwikkelingen of andere zaken “van de bestuurstafel”.

Het is de bedoeling dat één keer per maand ná de bestuursvergadering en het overleg tussen bestuur en commissievoorzitters (over het algemeen in de eerste week van de maand) in het kot besluiten worden weergegeven en ontwikkelingen die gaande zijn.

Ledenvergadering

Op maandag 5 oktober a.s. vindt de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering plaats.

Aanvang 20.00 uur in ons clublokaal.

De uitnodiging en de agenda komen binnenkort op deze website.

Daarnaast zullen verschillende vergaderstukken met betrekking tot de jaarrekening, begroting, contributievoorstellen etc. beschikbaar komen op het besloten deel van onze site.

Voor het besloten deel hebt u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Vergeten?

Een mailtje naar administratievezaken@vvruurlo.nl en u ontvangt de inloggegevens.

Accommodatie

Het bestuur van de Stichting Beheer Sportpark ’t Rikkelder heeft besloten enkele werkzaamheden te laten uitvoeren.

Aanpassing en uitbreiding Fietsenstalling (uitvoerder Sturris)

De struiken tussen de fietsenstalling en de weg van de oude ingang worden verwijderd.

Deze strook wordt dicht getegeld. Het hekwerk wordt verplaatst naar de Fürstenauerstraat.

Er blijft een ingang aan de Fürstenauerstraat, zodat bezoekers komende vanaf de Joostenkamp en Leusinkbrink vanaf die zijde de fietsenstalling in kunnen.

Tevens wordt de fietsenstalling voorzien van belijning, zodat de fietsen straks in de vakken geplaatst kunnen / moeten worden.

Vergroting tegelpad tussen veld 1 en veld 2/ kleine kunstgrasveld. / Verbreding tegelpad langs kleine kunstgrasveld (Uitvoerder Jan Boomkamp).

Op veler verzoek wordt het tegelpad tussen veld 1 en veld 2 uitgebreid.

Deze “natte” hoek wordt in z’n geheel verhard. Daarnaast wordt het tegelpad langs het kleine kunstgrasveld verbreed.

We denken daarmee veel mensen, met name ouders, een plezier te doen.

Ledenverloop

Het afgelopen jaar is het ledenaantal ongeveer stabiel gebleven (plm. 760)

Er zijn net zoveel leden bij gekomen als vertrokken.

Verhuizingen en studie zijn belangrijke redenen van vertrek.

Daarnaast een categorie (jonge) spelertjes die na verloop van tijd toch voor een andere sport kiezen.

Tenslotte een groep leden die om ons onbekende redenen hun lidmaatschap hebben beëindigd.

Wij vinden het belangrijk te weten waarom leden hun lidmaatschap opzeggen; dat is nu niet altijd even helder. We hebben besloten daar een onderzoek(je) naar te doen.

Dit gaat de komende tijd zijn beslag krijgen.

Contributie inning

Tijdens de ledenvergadering op maandag 5 oktober a.s. zal de contributie voor het seizoen

2015 – 2016 worden vastgesteld.

Dat neemt niet weg dat we onlangs de 1e termijn van dit nieuwe seizoen hebben geïnd; dat betreft de periode juli, augustus en september 2015.

Deze contributie inning is nog gebaseerd op de vorig jaar vastgestelde contributiebedragen.

De volgende termijnen worden vervolgens geïnd op:

-2e termijn: 2 november 2015

-3e termijn: 4 januari 2016 en

-4e termijn: 4 april 2016

Jeugdsportfonds

Ieder kind moet kunnen sporten

Dat is het motto van het Jeugdsportfonds.

Het is belangrijk dat de jeugd sport en vooral ook dat dit in verenigingsverband gebeurt. Juist van sporten in een vereniging leren kinderen veel. Samen winnen, samen verliezen, met elkaar spelen en plezier maken. Afspraken maken en nakomen. Allemaal belangrijke dingen om te leren. Een sportvereniging draagt zoveel bij voor kinderen.

Het Jeugdsport fonds zorgt ervoor dat kinderen die graag willen sporten maar dat niet kunnen omdat hun ouders dat niet kunnen betalen, lid worden of blijven van een sportvereniging.

Het Jeugdsportfonds betaalt de contributie rechtstreeks aan de vereniging en vergoedt eventueel benodigde materialen en/of kleding.

Binnenkort publiceren wij een artikel op onze website over het jeugdsportfonds

Verbouw / renovatie kantine

We gaan ons de komende tijd met name richten op het verkrijgen van de benodigde financiële middelen voor de verbouw / renovatie. We hebben daartoe onder meer contact gezocht met een provinciale instelling die goed thuis is in de geldende subsidieregelingen.

Daarnaast willen we een werkgroep samenstellen die zich ervoor wil inzetten om de nodige gelden bijeen te brengen.

Zoals bekend is een nieuwe website in ontwikkeling.

De voortgang daarvan vordert.

Op woensdag 7 oktober a.s. presenteert de werkgroep het 1e concept aan commissievoorzitters en bestuur. We zijn benieuwd!

Vragen, klachten

Heeft u vragen, suggesties, ideeën of klachten: schroom niet deze naar voren te brengen.

We hebben altijd een luisterend oor.

U kunt terecht bij de coördinatoren, commissievoorzitters of bestuursleden.

De telefoonnummers en mailadressen vindt U op deze website onder “Contact”/ E-mailadressen