Toegang tot ons sportpark

Onlangs hebben wij als VV Ruurlo en de Stichting het Sportpark ‘t Rikkelder overleg gevoerd met vertegenwoordigers van de gemeente Berkelland, jongerenwerk Berkelland, de BOA’s (buitengewoon opsporing ambtenaren), Avonturijn en een afvaardiging uit de buurt rondom ons sportpark. De aanleiding waren klachten van geluidsoverlast op momenten dat ons sportpark niet geopend is.

Vanuit de buurt zijn er klachten gekomen dat er regelmatig in de avonduren, op momenten dat er niet gevoetbald wordt er toch groepen jongeren op ons sportpark zijn. Deze jongeren hebben daarbij veel lawaai (muziek, praten, schreeuwen, etc.). En hoewel de buurt beseft dat ze naast of achter een voetbalveld wonen, vinden ze niet dat dit ook nodig is op momenten dat er niet gevoetbald wordt. Als bestuur van VV Ruurlo en Sportpark ‘t Rikkelder zijn we het daar natuurlijk helemaal mee eens. We willen daarom nogmaals benadrukken dat ons sportpark verboden terrein is op het moment dat de poort dicht zit. Ook voor leden van de VV Ruurlo.

Met de gemeente, jongerenwerkers en BOA’s is afgesproken dat er frequenter gecontroleerd zal gaan worden en dat jongeren aangesproken worden op het aanwezig zijn op het sportpark. Ook zullen we de politie inschakelen, op het moment dat het nodig is. Nogmaals, buiten openingstijden is het sportpark “verboden terrein”.

Bestuur VV Ruurlo