Terugkoppeling evaluatie Karel Stegeman Toernooi 2018

Onlangs heeft de organisatiecommissie van het KST de gastgezinnen en vrijwilligers geïnformeerd over acties die worden ondernomen naar aanleiding van de evaluatiebijeenkomst met de verschillende commissies en de van de gastgezinnen ontvangen enquêteformulieren.
Een aantal ervan treft u onderstaand aan.

Teams 2019

Van de deelnemers van dit jaar zijn Kalmar FF, Sparta Rotterdam, Halmstads BK, NK Lokomotiva, KV Mechelen, Slovan Bratislava en NAC Breda in eerste instantie voor 2019 uitgenodigd.
Halmstads BK, Kalmar FF, Sparta Rotterdam, KV Mechelen en NAC Breda hebben inmiddels toegezegd. Lokomotiva heeft aangegeven om financiële redenen niet terug te willen of kunnen komen. Van Slovan Bratislava is dit moment nog geen reactie ontvangen.

NIX18

Evenals vorig jaar is tijdens het toernooi geen alcohol geschonken aan jongeren onder 18 jaar. Wel is dit jaar een verkooppunt voor niet-alcoholische versnaperingen tussen veld 1 en 2 gerealiseerd. Een paar keer is geconstateerd dat jongeren onder 18 jaar toch een alcoholische versnapering gebruikten. Hier zal in 2019 nog strenger op gecontroleerd dienen te worden.

Financiën

Financieel gezien kan op een geslaagd toernooi teruggekeken worden. Evenals voorgaande jaren vertoont het eindresultaat zwarte cijfers. Desondanks duiken met een hardnekkige regelmaat “geruchten” op dat het KST met verliezen te kampen zou hebben, hetgeen onnodige discussies oplevert onder de vele vrijwilligers en gastgezinnen.

FIFA 18

Na de vele positieve reacties die vorig jaar op dit evenement zijn ontvangen, viel de deelname deze keer, hoewel de leeftijdsgrens was verlaagd, enigszins tegen. Bezien wordt of volgend jaar met dit event doorgegaan wordt.

Raamprogramma

Het KST kent een aantal vaste onderdelen, zoals de openingsceremonie, de ontvangst door het gemeentebestuur, de meeting voor officials en coaches en de slotceremonie. De laatste is voor het afgelopen toernooi uitvoerig onder de loep genomen en dit heeft een verbetering tot gevolg gehad. Om die reden worden dit jaar de overige vaste onderdelen ook eens nadrukkelijk tegen het licht gehouden.