Terugblik op het EuroSportring toernooi met Ruurlo JO11-1 en JO13-1

Donderdag 10 maart, Hemelvaartsdag. Na maanden voorbereiding is het dan eindelijk zover. JO13-1 en JO11-1 gaan gezamenlijk naar een meerdaags internationaal toernooi in Den Bosch georganiseerd door EuroSportring. JO13-1 wordt begeleid door trainer Flin Schutten en leider Erik Scheper en JO11-1 door trainer Casper Witteveen en leider Manfred Koers op pad. Een aantal ouders is met de caravan al vooruit gereden en hebben ook al een aantal spelers meegenomen. Heel handig is de bus die meerijdt met de JO11-1 en volgestopt is met materialen, boodschappen (met sponsoring van de COOP) en tassen. Na anderhalf rijden arriveren we in Schijndel waar we ons toernooi zullen spelen. Bij het zien van de bordjes Schijndel en Maaskantje komen de verhalen over de film New Kids al aardig los. We moeten ons hier melden en krijgen mededelingen over het toernooi. Daarna gaan we naar onze accommodatie: vakantiepark De Droomgaard in Kaatsheuvel, een rit van ruim 40 km. Bij de receptie krijgen we i.p.v. 5 stacaravans voor 6 personen, 7 stacaravans voor 4 personen. Omdat we hiervoor niet genoeg begeleiding hebben gebruiken we voor de spelers en begeleiding met enige improvisatie 5 stacaravans. Eén stacaravan wordt onze opslagplaats voor materiaal en boodschappen en van nummer 7 gebruiken we alleen de koelkast. Wij hebben inmiddels de ouders gevonden die gezellig met hun caravans bij elkaar staan. Zij gaan de hamburgers (gesponsord door Slagerij Kuenen) bakken en samen met tomaten- en kippensoep (gesponsord door camping De Bremstruik) hebben we een heerlijke maaltijd. Vanwege het mooie weer kunnen we buiten eten. Tussen onze units hebben we een opstelling met tuinstoelen en tafels gemaakt waaraan beide teams kunnen eten. De jongens hebben al een speelveldje gevonden en met een Belgische keeper spelen ze een wedstrijdje tegen een paar jaar oudere Fransen. Als we ze ophalen wordt er alweer een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Ook zijn ze al snel bevriend met spelers van VV Lunteren. Omdat we de volgende dag al vroeg moeten voetballen, gaat iedereen redelijk op tijd naar bed. Het ontbijt gaat de volgende dag niet gezamenlijk omdat de aanvangstijden van beide teams nogal uit elkaar liggen. Het brood is gesponsord door bakkerij Oude Wesselink in Ruurlo De wedstrijden duren 2 keer 15 minuten en de tegenstanders komen uit Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Denemarken. Na de wedstrijden hebben beide teams nog een heerlijke lunch die de ouders vanuit Ruurlo is meegenomen. Daarna maken we de balans op: JO13-1 is de minste nummer 3 van de poule en doet morgen mee om de plaatsen 9 tm 12. JO11-1 is juist de beste nummer 3 in de poule en strijdt om de plaatsen 1 tm 8. We gaan weer terug naar Kaatsheuvel waar nog genoeg tijd is voor ontspanning en even chillen totdat het tijd is voor het avondeten. Op het menu staat pasta met heerlijke pastasaus en geraspte kaas (gesponsord door De Zuivelhoeve in Lochem). Met als toetje yoghurt en vla, zijn de buikjes goed gevuld. Na het eten is er nog vrije tijd voor de jongens en daarna is het bedtijd. Op de tweede dag heeft JO11-1 het moeilijk tegen de beste teams uit de poules en wordt het 8ste. JO13-1 wint 2 wedstrijden en verovert een 10de plek.

Ook vandaag zijn er weer ouders geweest die een lekkere lunch voor ons gemaakt hebben. Die gaat er wel na alle verloren energie. Als alle wedstrijden afgelopen zijn volgt de prijsuitreiking met bijbehorende bekers en keren we weer terug naar Kaatsheuvel waar de jongens even lekker gaan chillen. Het avondeten bestaat uit patat met een snack van een snackbar in Kaatsheuvel. Deze maaltijd kunnen we grotendeels betalen van de gift die we gekregen hebben van Boekelder Stoffering Lichtenvoorde. Daarna hebben de boys nog vrije tijd en wordt er óf lekker gechild. Ons weekend valt samen met het Eurovisie Songfestival. Tot verrassing van de begeleiders blijken veel jongens hierin zeer geïnteresseerd. Er wordt massaal naar de tv-uitzending gekeken en enkele dansjes worden zelfs nagedaan. Na een korte nacht zijn we de volgende dag al weer vroeg op omdat we voor 10.00 uur onze units moeten verlaten. Daarvoor moet nog ingepakt, gegeten en opgeruimd worden. Iedereen helpt hier uitstekend aan mee en we kunnen op tijd weer naar Ruurlo vertrekken. Daar staan de ouders hun kinderen op te wachten. En kunnen we terugkijken op een geweldig en grandioos weekend. Alle spelers, begeleiders, ouders en sponsors bedankt voor dit supermooie weekend.