Sven voor ogen Voetbaldagen groot succes!

Met het einde van de schoolvakantie in zicht stonden ruim honderd kinderen te trappelen om op vrijdag 18 en zaterdag 19 augustus 2017 bij vvRuurlo mee te doen aan de Sven voor ogen Voetbaldagen.

De start van de voetbaldagen was op 18 augustus meteen al goed toen alle kinderen een prachtig nieuw voetbaltenue uitgereikt kregen, voorzien van het logo van zowel vvRuurlo als ook de hoofdsponsor van het evenement, Sven voor Ogen (oogmode en oogzorg) uit Ruurlo.

Onder aanvoering van het hoofd Jeugdopleiding van de voetbalvereniging, Theo van Londen, was er voor de jonge voetball(st)ers van de JO7 t/m JO11 een nieuw programma in elkaar gezet, boordevol met techniektrainingen, penaltyschieten, voetbalspellen, kleine voetbalpartijtjes en een heuse champions league.

De weersvooruitzichten waren vooraf somber, maar uiteindelijk waren de weergoden de jonge voetballers gunstig gezind en was het, op 1 flinke stortbui op de vrijdag na, steeds heerlijk voetbalweer met zo nu en dan een lekker zonnetje. Het was weer mooi om te zien hoeveel voetbaltalent er in Ruurlo aanwezig is en met hoeveel plezier en enthousiasme alle kinderen aan dit voetbalevenement hebben deelgenomen, met name ook door de inzet van zo’n dertig vrijwilligers per dag.

Het was fantastisch dat er uit de oudere jeugd veel spelers van vvRuurlo aanwezig waren om de trainingen te verzorgen, groepjes van kinderen te begeleiden en/of als scheidsrechter op te treden. De jonge voetballers werden ook nog verrast door de training van oud international Paul Bosvelt, voormalig speler van onder meer Feijenoord en Manchester City.

Op zaterdag 19 augustus werden de voetbaldagen afgesloten met een feestelijke gezamenlijke barbeque, waar ook de ouders, broertjes en zusjes aan meededen.

De Sven voor Ogen voetbaldagen 2017 van vvRuurlo waren een groot succes! Alle vrijwilligers bedankt voor de inzet. Door hun hulp en de ondersteuning van de sponsoren Scharrenborg (Beltrum), Hofstede tweewielers (Ruurlo), Barbershop Nur (Lochem), Textieldruk (Ruurlo), Kale Berg (Barchem), Oude Wesselink (Ruurlo) en uiteraard de hoofdsponsor Sven voor Ogen uit Ruurlo, is het mogelijk geweest met dit voetbalfeest de vakantie af te sluiten.

We kijken nu al weer uit naar de voetbaldagen 2018!