Steun Stichting Rita tijdens Ruurlo – de Graafschap

Aanstaande donderdag (7 juli) speelt VV Ruurlo 1 op Sportpark ‘t Rikkelder de oefenwedstrijd tegen de Graafschap 1 om de start van het nieuwe seizoen in te luiden. Speciale aandacht zal deze avond uitgaan naar Stichting Rita.

Rita is 48 jaar, getrouwd met Jacco, moeder van Fenne (18) en Tieme (15) en woonachtig in de Achterhoek, in Ruurlo. Tot februari 2015 was zij een gezonde en actieve vrouw. Op 18 febr 2015 werd zij getroffen door een hersenstaminfarct.  Vervolgens heeft ze twee maanden doorgebracht in het Streekziekenhuis Koningin Beatrix in Winterswijk. Daar concludeerde men dat ze leed aan het Locked In Syndrome (LIS). Gezien Rita´s progressie is de conclusie dat het geen LIS is, waardoor de mogelijkheden om te revalideren beter zijn.

Om het maximale uit de omstandigheden te halen wil Rita graag revalideren in Atlanta (US), waar meer kennis en apparatuur aanwezig is om haar zo goed mogelijk te helpen. Het zou grandioos zijn als zij daar naar toe kan, echter zijn hier veel kosten mee gemoeid. De onlangs opgerichte stichting Stichting Rita is op http://www.stichtingrita.nl een crowdfunding actie begonnen om het benodigde bedrag binnen te halen.

Naast dat er door VV Ruurlo de afgelopen tijd verschillende keren aandacht is gevraagd voor de stichting middels (spontane) inzamelingsacties tijdens het Henk Klanderman Mixtoernooi, zal VV Ruurlo ook tijdens de wedstrijdavond uw aandacht vragen. Voor, tijdens en na de wedstrijd zal er een team van de stichting aanwezig zijn voor extra uitleg en om bezoekers de mogelijkheid te geven om te doneren.

Wij hopen als vereniging ons steentje bij te kunnen dragen aan deze geweldige stichting en hopen uiteraard dat het benodigde bedrag zo snel mogelijk wordt opgehaald. Mocht u niet aanwezig zijn bij de wedstrijd maar toch een donatie willen doen, dan kan dat via de website van de stichting: http://www.stichtingrita.nl.

Samen staan we sterk!