Ruurlo – KSH (0-2)

Zondag 6 maart stond de wedstrijd tegen KSH op het programma. Na de twee nuttige 0-1 overwinningen op respectievelijk Terborg en Mariënveld stond de ploeg voor aanvang op de 5e plek. Tijdens de jaarlijkse medewerkersavond werd al druk gespeculeerd waar Ruurlo een dag later in de stand te zien zou zijn. Door de vele afgelastingen van de laatste weken wordt het beeld enigzins vertekend weer gegeven,maar toch. Winst op de mannen van de uit Ruurlo afkomstige trainer Marco Engelberts, zou Ruurlo dicht bij de koplopers brengen. Niets bleek minder waar na afloop van de wedstrijd.

Was Jouri Gagarin nog blij dat hij na zijn ruimtereis in 1961 weer met beide benen op de grond stond. Zondagmiddag had dat in ieder geval voor de manschappen van trainer Robert Grauwde een heel andere dimensie. Waar in de voorgaande wedstrijden de vonken er nog van af sprongen en op basis van voetbal en passie deze wedstrijden gewonnen werden was daar op deze mooie zondagmiddag niets meer van terug te zien. Sterker nog, ook in het voetbal was KSH deze middag niet de mindere. Natuurlijk, door de verschillende blessures heeft Robert Grauwde wat omzettingen moeten doen. Neemt niet weg dat de geelzwarten weer terug zijn op aarde. Is er dan geen positief nieuws. Jazeker. De tweede periode is nog steeds in zicht en die heeft Ruurlo volledig in eigen hand. De afgelaste wedstrijden tegen KSV en VIOS Beltrum staan nog op het programma. Als deze beide wedstrijden gewonnen worden is de tweede periode een feit en kan er in de nacompetitie gestreden worden voor promotie naar de 3e klasse.

In het begin van de wedstrijd leek niets erop dat Ruurlo de drie punten niet in eigen huis kon houden. Jordi van der Knoop en Bas Engelberts (zoon van) waren dicht bij een treffer maar de flink uit de kluiten gewassen doelman Daan Knodde wist zijn doel schoon te houden. Nadat de Ruurlose storm al vrij gauw geluwd was drong KSH steeds verder aan. Na tien minuten werd er vol op de paal geschoten bij keeper Pardijs. De rebound redde hij goed maar de spits van de bezoekers stond buitenspel. Even later was het, Ruurlo A-speler, Lars van der Lecq, die met een ziedend schot naast schoot. Sander Krabben pakte in de 27e minuut een gele kaart. De goed leidende scheidsrechter Meijer kon ook niet veel anders.Krabben moest even aan de noodrem trekken door balverlies op het middenveld. Zijn tweede kaart dit seizoen, dus zonder gevolgen.

KSH bleef echter de gevaarlijkste ploeg en na een half uur kwam de formatie van Katholiek Sportleven Harreveld op een verdiende 0-1 voorsprong. Ad Wolters tikte een prima aanval binnen achter keeper Pardijs. Vlak voor rust werd Jordi van der Knoop gewisseld voor Wout Meutstege. De lichtvoetige van der Knoop kwam er tegen de robuust spelende achterhoede van KSH niet aan te pas.

Na rust kwam ook Tom klein Wassink in het veld voor Job Klootwijk. Daardoor verhuisde van der Lecq naar de centrale as achterin en Klein Wassink nam zijn plaats op het middenveld in. Ruurlo kreeg ook door deze omzetting  geen grip op de wedstrijd en probeerde met lange ballen de gebroeders Meutstege te bereiken. Eerstejaars A speler Koen en zijn ouder broer Wout konden ook geen potten breken tegen de stug verdedigende Harreveldse defensie. Ook Engelberts kon in de spits niet brengen wat hij in de voorgaande wedstrijden liet zien. Om nog wat te forceren bracht Grauwde de, op het nest teruggekeerde, Jeroen Buunk in. Maar ook hij kon geen bres slaan in de Harreveldse muur. Sterker nog, Ruurlo kwam op een 0-2 achterstand. Een prima counter werd doeltreffend afgerond door Job Wopereis. Aanvoerder, en laatste man Niek Sprukkelhorst werd naar het front gestuurd maar het mocht helaas niet baten. Als KSH de man meer situaties iets beter had uitgespeeld had de schade zelfs nog groter kunnen zijn.

Ruurlo moet deze wedstrijd snel vergeten en zich richten op de volgende wedstrijden. Het moet in ieder geval beseffen dat de punten niet komen aanwaaien. Er staan nog mooie wedstrijden te wachten met aanstaande zondag de wedstrijd tegen rode lantaarn drager Vosseveld.

De wedstrijd op het Rikkelder begint om twee uur.