Ruurlo 6 wint laatste thuiswedstrijd in fantasieopstelling.

De laatste thuiswedstrijd voetbalden we tegen sv Grol 13. De uitwedstrijd speelden we bij hun gelijk met 2-2. De heren mochten niet met een voetbaltas naar de voetbal komen. De familie Beldman was het origineelst, ze hadden de voetbalspullen in een hondenbench gedaan. TikTokker Biellegaai zal het filmpje binnenkort online zetten. We gingen vandaag de opstelling bepalen d.m.v. een loting. Luuk was de quizmaster en de volgende opstelling kwam uit de hoed. Rob werd de keeper, Robbe de eigenlijke keeper stond op linksmidden. Bram en Siep mochten samen in de spits staan. Ties en Luuk KB waren de centrumverdedigers, Jeroen was voor de verandering een keer linksback. Nils stond op rechtsback, Sem op rechtsmidden. Max was de CVM en Jelle G. stond achter de spitsen. De rest zat op de bank.

Ondanks het gehussel begonnen we goed en Siep kreeg een beste kans. Robbe deed  het goed als linkermiddenvelder en met zijn haardracht en baard deed hij aan de legendarische Socrates denken. Een voetballegende uit Brazilië met als bijnaam de dokter. We komen op achterstand door een fraai doelpunt van Grol. Jeroen die een nieuwe hobby heeft (wandelen met zijn vriendin) was daardoor niet topfit en moest het veld verlaten. Hij kwam er toch weer heel even in want we kregen een strafschop. Hij had nog nooit gescoord bij de senioren vandaar dat we hem dit buitenkansje gunden. Hij legde aan en schoot de bal magistraal binnen. Hoog in de kruising. De keeper was kansloos. Deze strafschop is ook terug te kijken op TikTok. Daarna verliet hij het veld weer. Grol schiet even later op de paal maar daar bleef het ook bij. Met deze stand gingen we aan de thee.

Mats mocht de tweede helft de handschoenen aantrekken. Siep kreeg weer een megakans maar hij schoot hoog over ondanks het luid aanmoedigen van zijn familie. Hij gaf later toe dat hij daardoor zenuwachtig was geworden. De gebroeders Bressers waren er na rust erin gekomen en zorgden voor nieuw en fris elan. Wytze had het vizier ook te hoog staan helaas. Na een mooie pass van Jelle rondt Rutger rondt koelbloedig af, 2-1. We krijgen nog meer kansen maar helaas zijn die niet aan ons besteed. Sem bewees dat hij zonder zijn vaste supporter ook kan presteren en schiet hard op de goal, de keeper kan net de bal overtikken. Grol komt op gelijke hoogte doordat Boet de bal in een keer binnendraait.

Na een lekker actie van Jesse is Siep alert en schiet van dichtbij raak, 3-2. Dit tot grote vreugde van zijn familie. Na een wereldredding van Mats houden we mooi de drie punten in eigen huis. De zondag werd afgesloten met een kampioensreceptie voor ons en het vierde. Dat was uiteraard weer gezellig. We misten wel onze vaste supporter. Ons rest nog een uitwedstrijd om des keizers baard. Zondag 2 juni doen we nog mee met het Rattitoernooi en van 28 tot 30 juni gaan we een weekend naar Valkenburg om daar een gezellig toernooi te spelen. De selectie wordt dan nog uitgebreid met een paar gezellige voetballers die ook wel zin hebben om ‘On Tour’ te gaan.