Ruurlo 6 verslaat Sp. Haarlo 2 met 5-0

Omdat we vandaag tegen de nummer laatst Sp. Haarlo 2 mochten voetballen hadden we ondanks het vroege tijdstip dat we af mochten trappen ruim voldoende spelers tot onze beschikking. Iedereen moest aardig op tijd zijn anders mochten ze plaats nemen op de tribune. Niek keepte vandaag, collega keeper Robbe was niet geheel fit en keek vanaf de zijlijn toe. De andere keeper Ties stond in het veld. Math is ook nog steeds niet fit en Lucas deed uit voorzorg ook niet mee aan de wedstrijd vanwege lichte liesklachten. Nils zag in Spanje Fc Barcelona winnen en was daarom ook niet van de partij. Gijs H. die in de top staat qua trainingsopkomst liet ook deze wedstrijd schieten. Super Max zat nog in een verhuizing.

Haarlo werd natuurlijk helemaal onderschat door onze spelers maar niet door de leiders. Ondanks dat we veel spelers hadden was er weer een mooie opstelling gemaakt. Onder leiding van de heer Weenk begonnen we stipt om half 10 aan de wedstrijd. Haarlo trok gelijk ten aanval en dat leverde een corner op. De corner werd niet lekker genomen en we konden makkelijk uitverdedigen. Na een combinatie tussen Tim en Jelle rondt Tim af in de 4e minuut, 1-0. Dat beloofde wat. Bram moet er tegen zijn vrienden uit Haarlo met een bloedneus na de elleboog van de week na een klein akkefietje over een meisje kon daar wel eens ten grondslag liggen. Tim scoort weer bijna na een assist van Mats. Ties wordt onreglementair gestuit, ze moeten hem elke week hebben lijkt het. Tim produceert een ongelofelijke misser wanneer hij alleen voor de keeper komt. De bal gaat richting hoekvlag. Ties mist ook verschrikkelijk en zodoende blijven we nog maar op 1-0 staan. De grensrechter van Haarlo heeft het waarschijnlijk koud en zwaait met zijn vlag voor buitenspel. In dit geval was er geen sprake dat er iemand buitenspel liep. Na een goed schot van Tim redt de uitblinkende keeper van Haarlo. Ties krijgt ook weer een kans. Tim komt alleen voor de keeper na een wereldpass van Luuk vd W. maar de keeper redt wederom. Na een van de vele corners verdwijnt een volley van Siep net naast. Na een mooie actie van Jelle MvP, krult hij met buitenkant rechts de bal tegen de onderkant van de lat. Tim scoort uit de 10e corner de 2-0 in de 35e minuut. Jelle schiet vlak daarna net naast en Siep schiet over. De ruststand is 2-0.

In de rust wisselen we veel spelers. Julian en Jonathan mogen o.a. nog even blijven staan. Ties gaat douchen. Rob valt sterk in en is er volgende week niet bij hij gaat met school naar Spanje. Jonathan schiet net naast op aangeven van Sem. Sem schiet daarna zelf de bal over de goal. Kansen benutten lukt ons niet echt vandaag. Joost moet er geblesseerd vanaf. Een beste domper voor hem omdat de hele familie inclusief hond(je) is kijken. Jelle G. die weer fitter geraakt speelt Rutger vrij en die haalt verwoestend uit. Dat is de 3-0 in de 73e minuut. Na een mooie voorzet van Rutger mist Luuk KB voor open goal. Na een bekeken schot van Jelle redt de keeper. Jelle G. schiet op de paal. Rutger is op dreef en geeft de bal netjes voor en dit keer scoort Luuk KB beheerst zijn eerste doelpunt na anderhalf seizoen in Ruurlo 6, 4-0. Dik verdiend voor onze harde werker. Jelle G schiet hoog over. Hij weet wel hoe het moet maar helaas de uitvoering laat nog te wensen over. Bram heeft de watjes weer uit de neus en doet weer meer. Met een beste pegel probeert hij de keeper te verschalken maar die redt andermaal. Het slotakkoord is voor Siep. Die komt helemaal alleen voor de keeper en hij schuift heel bewust de bal door de benen bij een van de uitblinkers en daarmee wordt het 5-0. Niet veel later is het afgelopen en we sluiten een leuke wedstrijd met een te kleine marge af. De mannen van Haarlo is het ook goed bevallen en nuttigen nog een aantal consumpties in onze gezellige kantine. Volgende week spelen we ‘s middags in Groenlo tegen Grol 12.