Ruurlo 6 – SSA/SJO Ratti – Socii 5

Vandaag stond de laatste poulewedstrijd in de beker op het programma. Bij winst of gelijkspel bereiken we de volgende rond. We konden maar liefst over 17 spelers beschikken. Nadat we eerst de teamfoto hadden gemaakt mochten we op veld 2 aantreden tegen SSA/SJO Ratti-Socii 5. Onder leiding van scheidsrechter Wilco Verheij trapten we iets voor 11 uur af. Met veel nieuwe spelers door goed werk van diverse ronselaars hadden we een best bezette bank.

We begonnen lekker aan de wedstrijd en binnen de minuut scoorde Sem al op aangeven van Rick, 1- 0. Het vermoeden van hands bestond bij Ratti-Socii maar de scheids wil er niet van weten. In de vierde minuut kwam Rick een op een met de keeper maar de grote keeper van Ratti-Socii was in goede vorm en pareerde de inzet. Na 9 minuten kwam Ratti-Socii op gelijke hoogte. Een van de rappe aanvallers schuift de bal in de goal, Julian en Milan lijken beiden de bal nog weg te kunnen glijden met een sliding maar raken elkaar i.p.v. de bal, 1-1.

De tegenstander begint in te kakken, ze hadden ook een zwaar buurtfeest gehad. Er wordt steeds meer gemekkerd in het veld door beide partijen en de scheids maakt goed duidelijk dat de monden dicht moeten blijven. In de 23 e minuut komen Jelte, Danillo en Lucas in het veld. Luuk vd W. heeft een geweldig schot maar zijn bal gaat er via de binnenkant van de kruising weer uit. Daarna worden de gasten uit Wichmond weer sterker. Ook de gasten testen de palen maar weten ook niet te scoren. Tot aan de rust kabbelt het spel voort en met 1-1 gaan we aan de thee.

In de rust worden de zaken nog even doorgesproken en we beginnen weer met goede moede aan de tweede helft. Maar het is Ratti-Socii dat op voorsprong komt. De uitblinker van hun zijde schiet fraai via de binnenkant van de paal raak, 1-2. Jelte probeert met een mooie solo wat terug te doen, helaas strandt de actie in schoonheid. De tegenstander komt er steeds minder uit en wij combineren wel lekker maar de laatste voorzet is net niet goed genoeg. Verder is de keeper van hun nog steeds goed in vorm. Met zijn lengte en onverschrokkenheid is hij onverslaanbaar. Bij ons is Luuk Klein Bluemink goed op dreef en hij is onvermoeibaar. Zonder de andere spelers tekort te doen is hij de absolute uitblinker van onze kant. Rick en Sem hadden even de bank warm gehouden maar vallen gretig in. Rick scoort beheerst de 2-2 in de 75 e minuut. Daarna vindt iedereen het wel welletjes en verlangen de meeste spelers naar het eindsignaal want door de gestage regen zijn ze wel aan een warme douche toe. De eindstand is 2-2, door dit resultaat bekeren we verder en komen we verderop in het seizoen ons meten aan een naar verwachting zware tegenstander.