Ruurlo 6 houdt punt over in spectaculair duel tegen Sp. Lochem 5.

We mochten vandaag aantreden tegen de buren uit Lochem. Het vijfde van Lochem kwam op bezoek. Gijs Bonsel hadden we uitgeleend aan het tweede en de andere Gijs lag zijn roes nog uit te slapen zijn verjaardagsrondje houden we nog tegoed. We begonnen met enige vertraging aan de wedstrijd omdat het vijfde ook nog gebruik maakte van het hoofdveld. Luuk vd Worp, Julian, Mats en aankomende debutant Tijmen van de 019 begonnen op de bank. Niek is ook weer van de partij en zou het scorebord bedienen maar zijn eigen techniek laat hem in de steek. Robbe staat in het doel. Bram staat voor het eerst dit seizoen achterin en doet het goed als voorstopper. Rob coacht hem natuurlijk ook wel goed. Luuk en Jeroen zijn de backs. Op het middenveld is plaats voor Lucas, Nils en Siep. Jelle staat in de spits en Milan en Sem geven ons vleugels. Het spel gaat in het begin op en neer zonder noemenswaardige kansen. Wij lijken de buitenspelval te omzeilen maar helaas denkt de grensrechter van Lochem daar anders over. Lochem probeert het met schoten maar de ene keer schieten ze net naast en de andere keer brengt Robbe goed redding. Jelle probeert met een lobje de keeper te verschalken maar helaas zit er geen kracht in deze poging. Na een strak genomen corner schiet Bram door een kluwen van spelers beheerst de bal achter de keeper, 1-0 na 31 minuten. Siep gaat even KO na een harde bal tegen zijn gezicht. In de 41e minuut stelt Jelle na een mooie aktie Sem in staat om de 2-0 te scoren. Jelle scoort daarna bijna zelf maar de keeper brengt goed redding op zijn harde inzet. Met 2-0 gaan we aan de ranja en de thee. Tijmen en Mats komen er gelijk na rust in. Wij en Lochem staan al enige tijd klaar maar de goed leidende scheids had geen keus uit ranja en thee en kreeg de hete thee niet zo snel op. We rekenen ons al rijk met de 2-0 voorsprong maar Lochem denkt daar anders over. Gelijk na rust is het al 2-1, ze verschalken Robbe met een schuiver. In de 52e minuut wordt het door een wereldgoal van Lochem vanaf de zijlijn 2-2. Luuk KB is weer onverzettelijk en stoomt regelmatig op naar voren. Sem maakt een mooie aktie en waagt een schot maar de keeper vangt de bal redelijk eenvoudig op. Luuk van de Worp die niet geheel fit was komt in het veld voor Milan. Mijn zijn fluwelen techniek laat hij weer enkele staaltjes goed voetbal zien. Jelle schiet de bal net voorlangs. Lochem krijgt uit een corner bij een scrimmage een paar goede kansen. De ingevallen Luuk krijgt een levensgrote kans maar hij stuit op de keeper. Lochem krijgt ook weer een beste kan maar nu redt Robbe. Luuk valt zoals eerder aangegeven goed in en schiet twee keer rakelings naast. Na een schitterende aktie lijkt Siep raak te mikken maar de bal gaat net over de lat. Luuk KB scoort ook bijna maar zijn inzet gaat ook naast. Lochem heeft te kampen met blessuregevallen en ze vallen bij bosjes om, ook door kramp. Een van de heren heeft zich zoals het aan laat zien een ernstige blessure, we wensen hem veel beterschap. Tijmen lijkt zijn debuut te bekronen met een doelpunt maar hij wordt gestuit. Hij valt neer en hoopt een strafschop. De scheidsrechter fluit wel maar dat is voor het laatst. De wedstrijd zit erop. Een terechte puntendeling al met al. Volgende week mogen we naar Basteom.