Ruurlo 6 blijft aan kop na winst in de topper.

Vandaag stond de topper tegen SC Meddo 3 op het programma, Meddo stond tweede en wij eerste maar we hadden wel meer verliespunten. Met 17 man beginnen we aan het duel op het hoofdveld, 11 in de basis en 6 op de bank. We lijken geen zenuwen te hebben want we beginnen sterk aan de pot. Ondanks dat krijgen we na drie minuten wel een corner tegen. Die wordt niet goed weggewerkt en daardoor verdwijnt de bal achter Robbe, 0-1. Zoals vaker raken we daar niet in de war van en spelen we gewoon ons eigen spelletje verder.

Na een kwartier krijgen we een redelijke kans, een vrije trap Julian komt de bal bij Luuk vd W. terecht die zet vanaf de achterlijn voor en de keeper heeft er moeite mee maar voorkomt al grabbelend een treffer. Daarnaast zijn we ook niet attent anders hadden we de bal wel binnen kunnen tikken. Uit de tegenaanval schiet Meddo net naast. We krijgen een vrije trap en als Luuk vd W. die neemt zijn de verwachtingen hoog. Helaas kan de inzet de keeper niet verrassen. Even later redt de keeper weer, dit keer op een inzet van Luuk vd W. Een volley van Meddo vliegt net naast, daar komen we goed weg. Onze tactiek om Julian op de vleugel te zetten pakt goed uit, hij stoomt op en Siep passt de bal op Julian en die ramt de bal onberispelijk binnen, 1-1 na 39 minuten voetballen op ’t Rikkelder.

Meddo wil gelijk de leiding weer pakken maar Robbe stompt de bal goed weg. Tim is goed bezig en werkt zich zoals iedereen een slag in de rondte. Siep is er door maar de scheids fluit hem af vanwege een vermeende overtreding. Met een 1-1 stand gaan we aan de thee. In de rust is het een heel gepuzzel omdat we zes wissels hebben die er direct in komen. The Dutch Cafu blijft nog even zitten hij was nog niet geheel fit na een avondje Noaber.

De nummer 5 van Meddo is echt goed aldus TD Bram. Jelle G. valt na een paar minuten uit met een hamstring blessure, Jeroen komt er nu in. Een kwartier na rust komen we op voorsprong Man of the Match Julian geeft de bal mee aan Jelle M. en die geeft een harde voorzet over de grond, tot grote schrik van de keeper schiet een van de verdedigers via zijn knie de bal hard in de eigen goal, 2-1. Niet veel later kopt Meddo op de paal en daarna schieten ze op de paal. Het zit ons niet echt tegen. Met een mooie lichaamsschijnbeweging zet Jeroen de aanvaller op het verkeerde been en daardoor kan Robbe eenvoudig de bal oprapen. Math die matige en goede momenten afwisselt schiet de bal keihard hard in. De bal gaat via de onderkant van de lat uit de goal. Op de drukbezette bank wordt al gejuicht maar helaas zat de bal er niet in. Mats geeft ook weer alles en moet er eerder af. Hij wordt vervangen voor Sem. Meddo krijgt nog een grote kans maar ook die wordt niet verzilverd en daardoor trekken we de overwinning over de streep. We blijven weer even bovenaan staan.

Voetballend gaat het voorspoedig maar de voorbereidingen voor het zaalvoetbaltoernooi voor het goede doel op 30 december verlopen ook uitstekend. Er hebben zich inmiddels al 13 teams aangemeld en niet alleen uit Ruurlo, er komt ook een team uit Lochem en een combinatieteam uit Borculo/Haaksbergen is ook van de partij. Je team kun je nog steeds opgeven door een mail naar vvruurlozes@gmail.com te sturen. Wacht niet te lang want vol = vol. Verder hebben we een zanger gecontracteerd die in de pauze op zal treden, hij wordt ondersteund door Superrrr Maxx. En voor de verloting hebben we ook al veel prijzen binnen. Met het rad van avontuur zijn er voetbalkaarten voor wedstrijden in binnen -en buitenland, voetbalshirts, sjaals, fanpakketten, voetbaltassen, voetbalboeken, waardebonnen, horecabonnen en levensmiddelenpakketten etc. etc. te winnen. Maar daar komen nog meer prijzen bij. De prijs voor de superronde houden we nog geheim maar een ding is zeker die krijg je niet achter op de fiets mee naar huis.

‘Het is een goed stel hoor’