Ruurlo 1 – DEO 1 (1-2)

De septemberfeesten vieren hoogtij in de Achterhoek. Her en der zie je in dorpen en buurtschappen tenten en kermissen verschijnen. Om elkander tot dienst te zijn als vereniging worden er om die reden nog als eens wedstrijden verzet. Zodoende werd de wedstrijd tegen DEO op donderdag 3 september gespeeld in plaats van zondag 6 september. Om 20:00 uur werd er afgetrapt op sportpark het Rikkelder. Ruurlo zette DEO al meteen onder druk. Eerst was het spits Bas Engelberts die overschoot. Na ruim tien minuten werd de doorgebroken Wouter Schouten op onreglementaire wijze tegen het gras gewerkt. De speler van DEO maakte al bijna aanstalten om het veld te verlaten maar scheidsrechter Floors, die verder prima floot, verzuimde hier de regels te hanteren. Een doorgebroken speler dient op zijn minst de gele, zo niet de rode kaart voorgeschoteld te krijgen. De vrije trap werd overgeschoten door Maikel Janssen. Wat later was Schouten opnieuw het slachtoffer. Een wat te forse tackle van DEO speler Jason Smit werd terecht bestraft.

DEO kwam er ook een paar keer prima uit. Met lange halen probeerden ze de altijd gevaarlijke Eduard Graaskamp en Mark Tackenkamp te bereiken. Ook werden er in deze fase verschillende hoekschoppen geforceerd. Uit deze standaardsituaties was DEO een paar keer dichtbij een treffer. Na een kleine 20 minuten kwamen de gasten gevaarlijk door op rechts. De harde voorzet werd door een Dijkhoekse aanvaller binnengeschoten maar rechtsback Lars Lenselink wist met het been het schot te blokkeren. Vrijwel meteen daarna was het aan de andere kant wel raak. Maikel Janssen, de laatste wedstrijden uitstekend op dreef, plaatste de bal van af twintig meter keurig in de verre bovenhoek. De uit Ruurlo afkomstige keeper van DEO, Jan-Willem Nijveld was kansloos. 1-0 voor Ruurlo. DEO kwam er nog sporadisch uit en Ruurlo probeerde de 2-0 te maken. De thuisclub zat in een goede fase en er werden verschillende kansen gecreëerd . Een prachtige bal van Tom klein Wassink werd door Engelberts in het zijnet geschoten. Even later was het Niels Ooyman die van af een meter of 35 op de lat schoot. Toen was het Janssen die uit een cornerbal van Schouten via de grond tegen de lat kopte. De bevrijdende tweede treffer kwam er voor rust niet en Floors stuurde de mannen de catacomben in.

Ruurlo wisselde en de goed spelende Job Klootwijk werd gewisseld voor Sander Krabben. In de 48e minuut was het raak voor DEO. Uit het niets werd de gelijkmaker binnen getikt. Enige miscommunicatie achterin ging hieraan vooraf. Ooyman kreeg een gele kaart op zijn conto. Na tien minuten was het Schouten die dicht bij de 2-1 was. Hij was enigszins uit balans toen hij de bal schoot en raakte het leder niet goed. Koen Kornegoor pakte voor DEO de tweede gele kaart. Na ruim een uur was het Ooyman die een prima individuele actie net niet doeltreffend kon afronden. De immer hardwerkende Ted Boeijink werd gewisseld voor Jordi van der Knoop. De thuisclub wilde DEO in ieder geval met een nederlaag richting feesttent sturen. Helaas voor Ruurlo liep het anders. Naïef verdedigen was de aanleiding voor de tweede Borculose treffer. In de 69e minuut kwam de 1-2 op het scorebord. DEO trok alle registers open en de medicijnman van de Dijkhoekse formatie maakte overuren. Het simuleren van kramp was van een dusdanige kwaliteit dat de hogere toneelschool er jaloers op zou worden. Maar ook dit hoort bij het spelletje en getuigt van voetbal gogme. In de 80e minuut kwam Wout Meutstege er in voor Bas Engelberts. Ruurlo drong aan maar wist geen bres meer te slaan in de stugge defensie van de Dijkhoekers. De grootste kans was nog voor DEO. In de laatste minuut redde Pardijs bekwaam. DEO was bijzonder blij met de niet verwachte overwinning. Voor Ruurlo waren de druiven zuur. Het draait in het voetbal maar om één ding en dat is meer goals maken dan de tegenstander. Dat heeft Ruurlo donderdag verzuimd. Als de mannen van trainer

Grauwde dat gaan doen dan is zo’n eerste verlies partij een domper maar gezien het spel de afgelopen weken ( winst in de beker op derdeklassers Lochem en Warnsveldse Boys) hoeft Ruurlo niet te wanhopen. Er zijn nog 75 punten te vergeven in deze competitie.

Aanstaande vrijdagavond om 20:00 uur speelt Ruurlo zijn tweede wedstrijd. Dan is Marienveld de tegenstander. De wedstrijd wordt in Ruurlo gespeeld. Vorig jaar werd er in de laatste wedstrijd thuis met 4-3 verloren. Hopelijk gaat het vrijdag anders en kunnen de Ruurloers met een hosanna stemming richting Blikmansweide trekken. Ruurlo is namelijk dan in de ban van de al genoemde septemberfeesten.