Peentjes zweten tijdens oud papier inzameling

RUURLO – De voetbalactiviteiten mogen bij VV Ruurlo dan in deze periode van het jaar helemaal stil ‘liggen’. De maandelijkse oud-papier inzameling gaat gewoon het gehele jaar rond door. Ook in deze zomerperiode. Zaterdag op één van de warmste dagen ooit uit de inmiddels ruim veertig jarige geschiedenis van de oud papier inzameling was het dan ook peentjes zweten voor de voetballers. Maar de klus werd ‘vaardig’ en ‘vakkundig’ door een groep van vijftien vrijwilligers geklaard.

VV Ruurlo haalt sinds tweeënhalf jaar jaar een groot deel van het oud papier in de bebouwde kom van Ruurlo op met zogenaamde perswagens met medewerking van afval inzamelaar en – verwerker Remondis uit Lichtenvoorde. In de perswagens kan maandelijks een groot deel van het oud papier verzameld worden. Daarnaast zet men twee auto’s met een aanhanger in voor de inzameling.