Nieuwjaarswedstrijd VV Ruurlo voor het eerst op zaterdag

RUURLO – Evenals voorgaande jaren houdt voetbalvereniging Ruurlo ook in 2019 een Nieuwjaarswedstrijd. Tijdens deze wedstrijd neemt het huidige eerste elftal van VV Ruurlo onder leiding van trainer Wouter Schouten het op tegen een elftal van oud selectie spelers. Dit jaar zal deze traditionele wedstrijd niet op de eerste zondag van januari maar op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar op sportpark ‘t Rikkelder plaatsvinden: zaterdag 5 januari, aanvang 14.00 uur.

Door Jan Hendriksen

Vv Ruurlo heeft er een traditie van gemaakt om de gehele eerste selectie inclusief trainers en begeleiding van twintig jaar geleden te benaderen voor deze traditionele wedstrijd. Dat wil zeggen dat voor de komende Nieuwjaarswedstrijd alle spelers van de eerste twee selectieteams, trainers en begeleiders uit het seizoen 1998 – 1999 zijn uitgenodigd.

De genodigden zijn: Spelers: Robert Aalderink, Teun Bekker, Arjan Berentsen, Tino Bergsma, Elvis Buitenhuis, Marco Dijkman, Herald Dimmendaal, Gunter ten Dolle, Ronnie Dorland, Christiaan Effting, Sander, Jurgen en Ronald Engelberts, Remco Florijn, Michiel van de Goor, Sander Hakken, Wim Halfman, Arjan Heezen, Marcel Hendriks, Robert Kapers, Ard Kettelerij, Patrick Klumper, Eelco Krikke, Ronnie Lievestro, Marcel Lindenschot, Leon Lusink, Herbert ter Maat, Henry Meutstege, Jorrik Schunselaar, Remco Scholten, Daan Schurink, Erik Stegeman, Arian Timmerman, Bert van Tuyl, Chiel Tragter, Herman Uenk, Martin Vruggink, Jeroen Walgemoet, Bert Wentink, Jacco van Wessel, Henk-Jan Wezinkhof,  Richard Witteveen en Ron Wopereis, trainers: Ary Klein Gunnewiek, Gerrit Floors en Jan Witteveen en begeleiding: Johan de Wit, Frits Berendsen, Henk Halfman, Dick Rouwenhorst, Wilco van Tuyl, Nico Bosboom en Benno Bluemers.

Het eerste elftal werd in het seizoen 1998-1999 voor het derde seizoen geleid door hoofdtrainer Ary Klein Gunnewiek uit Eibergen. VV Ruurlo kwam in het seizoen 1998-1999 uit in de zesde klasse D van het district Oost en werd in dat seizoen in een uitwedstrijd tegen Baakse Boys kampioen. Tegenstanders in dat seizoen waren naast Baakse Boys, Socci (Wichmond), WHCZ (Zutphen), Mariënveld, Wolfersveen, Steenderen, Gorssel, Klein Dochteren (Lochem), DEO (Dijkhoek), Lochhuizen en Labor (Deventer).

De Nieuwjaarswedstrijd op zaterdag 5 januari begint om 14.00 uur. De ‘oudjes’ kunnen wel wat aanmoediging gebruiken. Na afloop van de Nieuwjaarswedstrijd begint de Nieuwjaarsreceptie om 15.30 uur in de kantine waar onder het genot van een drankje en een hapje waar men elkaar al het moois voor het nieuwe jaar kan toewensen.