KerstZwart1 en Willibrordus2 winnen schoolvoetbaltoernooi!

Al vroeg in de morgen stond de poort van het voetbalcomplex weer open. Dit keer voor het jaarlijkse schoolvoetbaltoernooi die we oraganiseren op de dag dat onze Koning jarig is.
Prachtig voetbalweer en al vroeg melden zich de eerste kinderen. Ruim 130 kinderen deden mee. 16 teams, 6 jongens 6 meisjes en 4 gemengde teams van alle ruurlose basisscholen.
Na de opening begonnen de wedstrijden om 9.00 uur onder leiding van onze scheidsrechters.
Iedereen speelden 2x tegen elkaar, zo werd er de hele morgen fanatiek gebald.
Ouders, opa’s en oma’s stonden aan te moedigen langs de kant.
Om 12.15 stonden de finale’s gepland.
Bij de jongens KerstZwart1 tegen KerstZwart2, deze jongens waren goed aan elkaar gewaagd. De wedstrijd werd gewonnen door KerstZwart1 die in deze wedstrijd hun enigste doelpunt tegen kreeg.
Bij de meisjes ging de strijd tegen Willibrordus2 tegen KerstZwart1. Na de 1-1 moesten er penalty’s genomen worden. Na vele pogingen won de Willibrordus2.
Bij de gemengde teams ging de strijd tussen de Driesprong en Wonderwijs. Na een mooie pot ging de Driesprong met de grootste beker naar huis.
De prijsuitreiking werd gedaan door Henry Meutstege(voorzitter) en Ineke Nijenes(oranjevereniging).
Zo werd een prachtige voetbalmorgen afgesloten.
De winnaars zijn uitgenodigd voor het regiotoernooi op 9 mei bij Sportclub Lochem.