Karel Stegeman Toernooi 2017

Vorige week zaterdag hebben we aan de hand van eerdere, diverse evaluaties teruggekeken op het KST 2017 en een aantal afspraken gemaakt m.b.t. de editie van volgend jaar.
Een aanzienlijk aantal onderwerpen is de revue gepasseerd en de belangrijkste willen we onderstaand graag met jullie delen.

Teams 2018
Van de deelnemers van dit jaar hebben we Sparta Rotterdam, Halmstads BK, NK Lokomotiva, Kalmar FF, KV Mechelen, 1.FC Slovácko en NAC Breda in eerste instantie voor 2018 uitgenodigd.
Halmstads BK, Kalmar FF en NAC Breda hebben inmiddels toegezegd. Ook Lokomotiva heeft aangegeven graag terug te komen. De club wil perse met 2 teams naar ons land komen, zodat we eerst nog iets voor hun O16 moeten regelen op het toernooi van BSC Unisson.
NAC zal overigens nog wel na de winterstop hun dan voor Pinksteren vastgestelde wedstrijd verplaatst moeten krijgen, maar daar gaan ze vol voor. In dit kader moeten jullie weten dat de KNVB heeft besloten de competities dit jaar later te starten waardoor tijdens het Pinksterweekend een volledig programma wordt vastgesteld. Samen met vijf andere grote internationale (Pinkster)toernooien zijn we overigens met de KNVB bezig hier wat ruimte in te creëren.
Overigens heeft het Duitse 1.FC Union Berlin, onlangs gepromoveerd naar de Junioren Bundesliga, gemeld volgens jaar op het KST te willen debuteren.

NIX18
Doordat eigenlijk iedereen de beslissing om tijdens het toernooi geen alcohol te schenken aan jongeren onder 18 jaar geaccepteerd en gerespecteerd heeft, is de invoering van deze regel probleemloos verlopen. Door de verkoop te concentreren in en om de kantine ontstond er een gezellige en prettige sfeer op ons complex. Wel hebben we besloten dat er volgend jaar een verkooppunt voor niet-alcoholische versnaperingen tussen veld 1 en 2 gerealiseerd dient te worden.

Financiën
Financieel gezien kunnen we op een geslaagd toernooi terugkijken. Vanwege de hierboven genoemde NIX18-regel hadden we vooraf ingeschat de nodige inkomsten te zullen missen en hebben we in allerijl een paar kostenposten geschrapt. Doordat de horeca-omzet echter niet is teruggelopen en we minder kosten hebben gemaakt, is de eindafrekening aanzienlijk meegevallen.

Sponsoring
Naast de hierboven genoemde noodzakelijk omzet, kunnen we ons toernooi niet draaien zonder de inkomsten uit sponsoring. Ook dit jaar hebben vele bedrijven ons weer op verschillende manieren gesponsord, waarvoor uiteraard onze dank. We kunnen echter best nog een aantal (team)sponsoren gebruiken en daarnaast zijn we op zoek naar een hoofdsponsor voor het KST. Mochten jullie binnen jullie relatiekring belangstelling voor KST-sponsoring ontmoeten dan houden we ons van harte aanbevolen.

FIFA 17
Gezien de vele positieve reacties die we op dit evenement hebben ontvangen, is besloten ook volgend jaar een dergelijk toernooi te organiseren. We gaan daarbij wel in twee leeftijdscategorieën werken, tot 12 jaar en vanaf 12 jaar.

Foodtrucks
Reeds een paar jaar zijn we geconfronteerd met opmerkingen over het missen van variatie in de catering, met name op de slotdag. We hebben daarom in dit kader besloten dat tijdens het KST 2018 één of meerdere foodtrucks zullen worden ingezet, in elk geval op maandag.

Prijsuitreiking
Vanaf 2018 vindt de prijsuitreiking na afloop van de finale op het hoofdveld plaats. Vanwege slechte weersomstandigheden zijn we een paar jaar geleden uitgeweken naar de tent c.q. het afdak voor de kantine, maar we keren weer terug naar het veld. We zullen dan niet meer uitsluitend de aanvoerders naar voeren roepen, maar de volledige teams.

Samenstelling OC
Michiel Schouten en Eric Hissink hebben aangegeven na afloop van het KST 2017 als OC-lid te stoppen. Een woord van dank voor hun inzet voor het KST is ook hier op zijn plaats.
We hebben besloten het aantal commissieleden niet uit te breiden maar de vrijgevallen taken deels binnen de commissie te herverdelen en deels bij reeds bestaande (sub)commissies te beleggen en daar extra medewerkers voor te werven.

Data 2018
Om alvast in de agenda’s te noteren. Het 34e KST wordt gehouden op 19, 20 en 21 mei 2018!

Met vriendelijke groet,

Marcel Bos